7i-model

Transformeren naar een netwerkorganisatie

Het 7i-model kijkt naar 7 kritische aspecten van een organisatie om te transformeren naar een succesvolle netwerkorganisatie in een digitale tijdperk. Oftewel hoe digitaal te transformeren.

Boeken digitale transformatie, 7i-model en succesvol digitaal transformeren

Het 7i-netwerkmodel in vogelvlucht

Het 7i-netwerkmodel (geïnspireerd door het 7S-model van McKinsey) kijkt naar zeven kritische aspecten van een organisatie om een succesvolle netwerkorganisatie te zijn, nl.: identity, internal stage, insights & knowledge, innovation, inspiring network, interaction en instruments.

Uiteraard gaat het daarbij niet alleen om de individuele aspecten maar ook om de samenhang (net als bij het 7S-model toepassen)  tussen deze aspecten en de omgeving.

  1. Identiteit
  2. Inzichten
  3. Interactie
  4. Inspirerend netwerk
  5. Innovatie
  6. Instrumenten
  7. Interne organisatie

Het 7i-model toegepast

Upstream heeft het 7i-model o.a. toegepast in projecten bij klanten:

Succesfactoren digitale transformatie

Het toepassen van het 7i-model en het realiseren van digitale transformatie gaat om veel meer dan enkel technologie. In het onderzoek van Fujitsu gaan zij na hoe bedrijven presteren in verhouding tot de vier strategische elementen die nodig zijn om digitaal te transformeren: Mensen, Acties, Samenwerking en Technologie (MAST).

Maak de sprong naar digitale transformatie met MAST

Lees over de pijlers voor succesvolle digitale transformatie van je organisatie.

Laatste blogs

Bekijk alle blogs (100)
Contact