Het 7i-model kijkt naar 7 kritische aspecten van een organisatie om te transformeren naar een succesvolle netwerkorganisatie in een digitale tijdperk. Oftewel hoe digitaal te transformeren.
Het 7i-netwerkmodel in vogelvlucht
Het 7i-netwerkmodel (geïnspireerd door het 7S-model van McKinsey) kijkt naar zeven kritische aspecten van een organisatie om een succesvolle netwerkorganisatie te zijn, nl.: identity, internal stage, insights & knowledge, innovation, inspiring network, interaction en instruments.
Uiteraard gaat het daarbij niet alleen om de individuele aspecten maar ook om de samenhang (net als bij het 7S-model toepassen) tussen deze aspecten en de omgeving.
- Identiteit
- Inzichten
- Interactie
- Inspirerend netwerk
- Innovatie
- Instrumenten
- Interne organisatie
Het 7i-model toegepast
Upstream heeft het 7i-model o.a. toegepast in projecten bij klanten:
- Digitale strategie Verus – Persoonlijk & Digitaal
- Social media strategie van CITO
- Social media strategie TUI Nederland
- Bekijk meer klantcases voor o.a. Rijkswaterstaat, T-Mobile, Radboud, e.a. klanten
Succesfactoren digitale transformatie
Het toepassen van het 7i-model en het realiseren van digitale transformatie gaat om veel meer dan enkel technologie. In het onderzoek van Fujitsu gaan zij na hoe bedrijven presteren in verhouding tot de vier strategische elementen die nodig zijn om digitaal te transformeren: Mensen, Acties, Samenwerking en Technologie (MAST).
Maak de sprong naar digitale transformatie met MAST
Lees over de pijlers voor succesvolle digitale transformatie van je organisatie.