Het 7i-model kijkt naar 7 kritische aspecten van een organisatie om te transformeren naar een succesvolle netwerkorganisatie in een digitale tijdperk. Oftewel hoe digitaal te transformeren.

Het 7i-netwerkmodel in vogelvlucht
Het 7i-netwerkmodel (geïnspireerd door het 7S-model van McKinsey) kijkt naar zeven kritische aspecten van een organisatie om een succesvolle netwerkorganisatie te zijn, nl.: identity, internal stage, insights & knowledge, innovation, inspiring network, interaction en instruments. Uiteraard gaat het daarbij niet alleen om de individuele aspecten maar ook om de samenhang tussen deze aspecten en de omgeving.
- Identiteit
- Inzichten
- Interactie
- Inspirerend netwerk
- Innovatie
- Instrumenten
- Interne organisatie
Het 7i-model toegepast
Upstream heeft het 7i-model o.a. toegepast in projecten bij de volgende klanten:
- Digitale strategie Verus – Persoonlijk & Digitaal
- Social media strategie van CITO
- Social media strategie TUI Nederland
- Bekijk meer klantcases voor o.a. Rijkswaterstaat, T-Mobile, Radboud, e.a. klanten