Case

Social Media Strategie Cito

Lees verder

Na een presentatie van Marco Derksen over zijn visie op het veranderende digitale landschap en de kansen en uitdagingen die dit biedt voor organisaties, heeft Cito Upstream gevraagd om ondersteuning te verlenen bij het doorontwikkelen en implementeren van de social media strategie.

Over Cito

Cito wordt internationaal erkend als expert in het ontwikkelen en afnemen van examens en toetsen. Het pakket diensten en producten voor de onderwijs- en beroepspraktijk is breed en richt zich op moderne toetsvormen en volgsystemen. Cito verzorgt trainingen en advieswerk en onderzoekt de kwaliteit van het onderwijs.

Werkwijze Social Media Strategie

Concreet heeft Upstream Cito ondersteund op de volgende gebieden:

1. Brainstorm
In een gezamenlijke brainstormsessie is aan de hand van het 7i-netwerkmodel gekeken waar Cito nu staat als organisatie en waar ze naar toe willen.

2. Strategie
De uitkomst van de brainstormsessie is door Cito en Upstream vertaald naar een social media strategie. In de strategie hebben we gekeken naar:

  • Waar staat Cito nu;
  • Wat zijn de ambities van Cito;
  • Wat zijn de kritische succesfactoren voor de social media strategie van Cito;
  • Welke deelprojecten kunnen we op basis van voorgaande punten formuleren en hoe vertalen we dit naar een social media programma;
  • Vertalen van het social media programma naar een stappenplan voor de uitvoering.

Vervolg op Social Media Strategie Cito

Na de presentatie van de social media strategie heeft Cito gevraagd aan Upstream om delen uit de strategie te helpen implementeren en enkele trainingen en een inspiratiesessie aan het gehele personeel te geven.

Meer cases

Bekijk alle cases (8)
Travel 3.0 - Innovatie Lab NBTC

Innovatielab NBTC

Op initiatief van het NBTC werd in samenwerking met HSMAI Nederland en de NHTV in september 2010 het ‘Innovatielab’ opgezet […]

Lees Case: Innovatielab NBTC
Contact