Dienst

Transformatie advies

Lees verder

Wij helpen met transformatie advies en het veranderproces naar een wendbare, klantgerichte, innovatieve, digitale en data gedreven organisatie met zowel de inzet van mens als digitale technologie.

Veranderen is geen gemakkelijke opgave, maar wel noodzakelijk om toegevoegde waarde te kunnen blijven leveren. De omgeving verandert, wet- en regelgeving verandert, de verwachtingen van klanten, medewerkers en andere stakeholders veranderen en nieuwe technologische mogelijkheden maken andere processen o.b.v. data en kunstmatige intelligentie mogelijk. Dat vraagt wat van medewerkers en van leiderschap.

Transformatie advies in het digitale tijdperk

Volgens Upstream houdt transformatie in dit digitale tijdperk (ook wel vaak benoemd als digitale transformatie) het volgende in:

“Het doorlopen van een verandering van je organisatie waarbij de mens 100% centraal staat, verbonden is met een waardevol netwerk, de juiste gedragingen en processen integreert, data gedreven en met digitaal als norm.”

Transformatie is een continu proces

Dit is een continu proces, waarbij alle vier de pijlers voor succesvol (digitaal) transformeren een belangrijke rol vervullen. Of je nu in een traditionele organisatie werkzaam bent, in een overgangsfase zit of al toewerkt richting omslag en verandering richting een (digitale) netwerkorganisatie: op ieder moment kun je de 4 MAST-pijlers van de Upstream-werkmethode toepassen;

  • Mensen, Acties, Samenwerken, Technologie.

Transformatie advies op maat

Onze transformatie adviseurs zijn gespecialiseerd in de diverse aspecten die richting en sturing kunnen geven aan (digitale) transformatie. Je kunt ons bijv. vragen voor:

Ondersteuning op maat bij (digitale) transformatie

Transformatie van jouw organisatie is maatwerk, daarom bieden wij inspiratie, advies en implementatie op maat. Daarnaast begeleiden wij ook gedurende langere tijd het continue proces. Voorbeelden van ondersteuning zijn:

  • Inspiratiesessies over (digitale) transformatie.
    (in het onderwijs, in de zorg, in de telecom, in de reisbranche, bij de overheid,…)
  • Bedrijfsbezoeken en uitwisseling van kennis- en ervaringen.
  • Bepalen van visie en strategie via bijv. interviews, strategiesessies en workshops.
  • Schrijven van een adviesrapport en presenteren aan stakeholders.
  • Onderzoeken van (alternatieve) verdienmodellen en organisatievormen.
  • Beschrijven van gewenste (competentie-) profielen van medewerkers, die digitaal vaardig en 100% klantgericht zijn (HR en opleiding zijn succesfactoren bij digitale transformatie).
  • Ondersteuning bij implementatie door (agile) programma- en projectmanagement.
  • Inhoudelijke ondersteuning bij het digitaliseren van klantcontact (inzet middelen om de klant zo goed mogelijk in beeld te hebben, te contacten en te helpen).

Stel gerust en vrijblijvend je vraag aan Marco Derksen of één van onze onze transformatie adviseurs. Wij nemen snel contact met je op.

Lees meer over (digitale) transformatie:

Meer diensten

Webcare

Met persoonlijke, inlevende, probleemoplossende en klantgerichte conversaties helpt webcare de brug te slaan tussen menselijk en digitaal contact. Upstream helpt […]

Lees verder…
Contact