Dienst

Social Media Monitoring

Lees verder

Door de explosie in het gebruik van digitale media is het mogelijk geworden op nieuwe manieren te luisteren en communiceren met klanten, partners en medewerkers. Upstream helpt je de social media tools te implementeren en social media monitoring te gebruiken voor bijvoorbeeld realtime marktonderzoek, reputatiemangement en webcare (social service).

Upstream helpt organisaties bij de implementatie van social media monitoring en webcare met advies, toolselectie, inrichting van de gekozen social media monitoringtool, werkproces en begeleiding bij de inzet van social media monitoring.

Beter inzicht door monitoring

Dit hebben wij voor diverse van onze klanten gedaan, waardoor zij een beter inzicht krijgen in wat er over merk, producten, diensten, medewerkers en organisatie wordt gezegd. Met een social media monitoring tool kun je continu feedback verzamelen. Met dit inzicht kunnen onze klanten hun producten en diensten verbeteren, de wijze van klantcontact verbeteren en de klanttevredenheid vergroten.

Uiteindelijk gaat het niet om de social media monitoring en webcare tool, maar hoe je met deze tool informatie verzamelt, actie onderneemt en verbeteringen doorvoert.

Social media monitoring & webcare tools

Het monitoren van social media (inclusief (online en offline) nieuwswebsites, fora, blogs en radio en televisie) kan met verschillende tools. Upstream bracht de top 20 van social media monitoring tools in Nederland in kaart via een whitepaper, factsheet per social media monitoring tool en een handige checklist.

Coosto Consultancy

In de afgelopen jaren hebben wij voor vele klanten de social media monitoring en webcaretool Coosto ingericht, de gebruikers getraind en begeleidt bij het gebruik van Coosto. Inmiddels hebben wij daarin een dusdanige ervaring, vaardigheid en kennis opgebouwd dat wij officieel Coosto partner zijn. Diverse klanten van Coosto vragen Upstream om te adviseren en te helpen bij de optimale inzet van Coosto voor hun organisatie. Lees meer over Coosto Consultancy

Onderzoek naar Stand van Webcare

Upstream onderzoekt ook hoe organisaties in Nederland aan social media monitoring en webcare doen. In de whitepapers en presentaties over “Stand van Webcare” worden de resultaten weergegeven.

Meer diensten

Webcare

Upstream helpt om klantgerichte effectieve webcare in uw organisatie te implementeren. Van bepalen strategie, inrichten monitoring, tone-of-voice tot begeleiding van […]

Lees verder…
Contact