Dienst

Social Media Monitoring

Lees verder

Upstream helpt je de social media monitoring tools te implementeren en social media monitoring te gebruiken voor bijvoorbeeld realtime marktonderzoek, reputatiemanagement en webcare (social service).

Beter inzicht door social media monitoring

Door de explosie in het gebruik van digitale media is het mogelijk geworden op nieuwe manieren te luisteren en communiceren met klanten, partners en medewerkers. Dit hebben wij voor diverse van onze klanten gedaan, waardoor zij een beter inzicht krijgen in wat er over merk, producten, diensten, medewerkers en organisatie wordt gezegd. Met een social media monitoring tool kun je continu feedback verzamelen. Met dit inzicht kunnen onze klanten hun producten en diensten verbeteren, de wijze van klantcontact verbeteren en de klanttevredenheid vergroten.

Uiteindelijk gaat het niet om de social media monitoring en webcare tool, maar hoe je met deze tool informatie verzamelt, actie onderneemt en verbeteringen doorvoert.

Social media monitoring & webcare tools

Het monitoren van social media (inclusief (online en offline) nieuwswebsites, fora, blogs en radio en televisie) kan met verschillende tools. Upstream bracht de top 20 van social media monitoring tools in Nederland in kaart via een whitepaper, factsheet per social media monitoring tool en een handige checklist.

Upstream helpt organisaties bij de implementatie van social media monitoring en webcare met advies, toolselectie, inrichting van de gekozen social media monitoringtool, werkproces en begeleiding bij de inzet van social media monitoring.

Coosto Consultancy

In de afgelopen jaren hebben wij voor vele klanten de social media monitoring en webcaretool Coosto ingericht, de gebruikers getraind en begeleidt bij het gebruik van Coosto. Inmiddels hebben wij daarin een dusdanige ervaring, vaardigheid en kennis opgebouwd dat wij officieel Coosto partner zijn. Diverse klanten van Coosto vragen Upstream om te adviseren en te helpen bij de optimale inzet van Coosto voor hun organisatie. Lees meer over Coosto Consultancy

Arne heeft tijdens de Airborne maand in september een speciaal Airborne dashboard voor ons ingericht in Coosto. Hierdoor hadden wij 24/7 inzicht in alles wat er speelde rondom dit grote evenement.
Eerder verzorgde hij bij ons al de training ‘Optimaal communiceren via social media’. Een training die helemaal toegespitst was op onze praktijk. Met zijn enthousiasme en deskundigheid wist Arne ons te inspireren en nieuwe inzichten te geven om onze social media nog effectiever in te zetten. – Team Communicatie, Gemeente Renkum

Onderzoek naar Stand van Webcare

Upstream onderzoekt ook hoe organisaties in Nederland aan social media monitoring,  webcare en digitaal klantcontact (live chat, chatbots, self-service) doen. In de whitepapers en presentaties over “Stand van Webcare” worden de resultaten weergegeven.

Meer diensten

Webcare

Met persoonlijke, inlevende, probleemoplossende en klantgerichte conversaties helpt webcare de brug te slaan tussen menselijk en digitaal contact. Upstream helpt […]

Lees verder…

Communities

Upstream helpt met het ontwikkelen van communities voor klanten, medewerkers, leden en/of mensen met een gemeenschappelijke interesse, (leer-)doel of specialisatie.

Lees verder…
Contact