Dienst

Communities

Lees verder

Upstream helpt met het ontwikkelen van communities voor klanten, medewerkers, leden en/of mensen met een gemeenschappelijke interesse, (leer-)doel of specialisatie.

Communities voor mensen

Een community is zowel een middel als natuurlijke wijze waarop mensen onderling communiceren, delen, leren, helpen en samenwerken. Een community is vaak rond een gedeelde interesse, een gedeeld belang, een specialisatie of een overeenkomstig doel opgezet. De inhoud en uitwisseling met mensen met gelijke interesse en belang maakt een community.

Wij bieden ondersteuning in de strategie voor de ontwikkeling van de community, helpen met keus van juiste tactiek en tool, helpen met de bouw, groei van het aantal leden van de community en vervolgens met het constant activeren, stimuleren en modereren van de community. Samen met de leden van de community zorgen wij voor uitwisseling en betrokkenheid.

Samen leren in een community

In een snel veranderende wereld is het constant bijhouden van kennis en competenties een hele uitdaging voor medewerkers. In een community kan er constant met en van elkaar worden geleerd. Zowel theorie als praktijk wijzen uit dat leren van elkaar (peer-to-peer) en met elkaar resultaten geeft. De inhoud van de community kan dan zowel uit (multimediale) leermaterialen (leerobjecten) als uit onderlinge uitwisseling (interactie) bestaan.

Community management

Marco Derksen en Arne Keuning hebben beide ruime ervaring met opbouw van communities en community management. Zo ontwikkelde Marco Derksen o.a. Marketingfacts, Arnhem Direct en TravelNext.

Arne Keuning zette zelfstandig de besloten community Montessorinet op, die vanwege het succes door de Nederlandse Montessori Vereniging werd overgenomen en mensen met een passie voor montessori betrokken houdt op elkaar en de vereniging.

Upstream helpt je om communities vorm te geven, op gang te helpen en te houden.

Meer diensten

Webcare

Upstream helpt om klantgerichte effectieve webcare in uw organisatie te implementeren. Van bepalen strategie, inrichten monitoring, tone-of-voice tot begeleiding van […]

Lees verder…
Contact