Dienst

Training Webcare

Lees verder

Met persoonlijke, inlevende, probleemoplossende en klantgerichte conversaties helpt webcare de brug te slaan tussen menselijk en digitaal contact. Upstream helpt om klantgerichte effectieve webcare in jouw organisatie te implementeren. Van het bepalen van de strategie, het inrichten van monitoring, het bepalen van de tone-of-voice tot begeleiding van jouw team.

Webcare is meer dan alleen maar klanten te woord staan op social media. Door middel van webcare werk je als bedrijf aan je reputatie, branding, de loyaliteit van je klanten en uiteindelijk ook de klanttevredenheid. Als je nog geen webcare geïmplementeerd hebt in je bedrijf, kan het nogal overweldigend zijn. Daarom bieden wij jou de training Webcare. Ook geschikt voor organisaties die al een tijdje bezig zijn met webcare en een professionaliseringsslag willen maken. We maken iedere training op maat.

Ondersteuning in het implementeren van klantgerichte en effectieve webcare voor jouw organisatie

Upstream helpt om webcare op gang te helpen en vorm te geven met inrichting van social media monitoring, training van webcareteam, ontwikkelen van een handboek webcare, bepalen van persoonlijke tone-of-voice en het maken van een dashboard van de opbrengst van klantgerichte webcare. Koppeling van webcareconversaties met prospects en klanten met jouw (Social) CRM is ook mogelijk.

Met webcare maakt jouw organisatie het verschil

Social media worden steeds meer gebruikt, zowel door bedrijven als door klanten. Met klantgerichte webcare brengt Upstream klanten en organisatie (weer) bij elkaar. Upstream helpt om social media in te zetten als klantcontact kanaal.

Training Webcare

Upstream biedt op maat gemaakte en direct toepasbare training Webcare voor jouw organisatie bij jou op locatie (incompany). De training Webcare biedt handvatten voor het inrichten van jouw organisatie op de nieuwe manier van communiceren met klanten en andere belanghebbenden. Als organisatie kun je de dialoog monitoren en de dialoog aangaan. Effectieve en persoonlijke dialoog met de klant: met de juiste tone-of-voice, antwoordstrategie en de daarbij behorende tools om te monitoren en antwoorden zijn hierin de oplossing.

Een training webcare biedt je handvatten voor het inrichten van de communicatie op zo’n wijze dat het aansluit bij jouw klanten en andere partijen en zorgt dat je daadwerkelijk webcare kunt gaan uitvoeren en professionaliseren.

Voor wie is de training Webcare?

Deze training webcare is vooral gericht op de communicatiemedewerkers/-adviseurs, medewerkers van een klantcontactcenter en (startende en ervaren) webcaremedewerkers.

Wat leer je tijdens de training Webcare?

Aan het eind van de training webcare kan iedere deelnemer:

  • De verschillende doelen en vormen van webcare onderscheiden.
  • Een gedegen webcarestrategie opstellen voor hun organisatie.
  • De juiste tone of voice bepalen voor hun organisatie en toepassen in berichten.
  • De effecten van een tegemoetkomende proactieve, preventieve maar ook defensieve antwoordstrategie inschatten.
  • Webcare structureel inrichten in een organisatie.
  • Inschatten wat de gekozen webcarestrategie bijdraagt aan de band met klanten en de reputatie van de organisatie.

Ook worden samen met de deelnemers actuele en best practices rondom webcare besproken. Ook zien de deelnemers hoe andere Nederlandse organisaties webcare inzetten. De trainer zorgt voor voorbeelden op maat passend bij deelnemers training webcare.

Eén van onze ervaren trainers Antina van der Veen, Elbrich RaessenKyonne LeyserTanja Jans of Arne Keuning zal de training verzorgen.

Meer diensten

Contact