Training webcare in de praktijk (ook online)

Interactieve en goed gewaardeerde training webcare

De (online) training webcare van Upstream biedt je handvatten voor het inrichten van de communicatie met de juiste tone of voice, op zo’n wijze dat het aansluit bij jouw klanten en zorgt dat je morgen daadwerkelijk webcare kunt gaan uitvoeren en professionaliseren.

Webcare team KPN op Social Service Congres
Webcareteam KPN aan het werk op Social Service Congres 2017

Upstream helpt jouw organisatie ook tijdens de coronamaatregelen met een online training webcare via een (vooraf opgenomen) webinar of live interactieve online videosessie via Zoom/Teams/Skype/..

Webcare is meer dan alleen maar klanten te woord staan op social media. Door middel van webcare werk je als bedrijf aan je reputatie, branding, de loyaliteit van je klanten en uiteindelijk ook de klanttevredenheid.

Als je nog geen webcare geïmplementeerd hebt in je bedrijf, kan het nogal overweldigend zijn. Daarom bieden wij je de training ‘Webcare in de praktijk’ door een ervaren trainer. Ook geschikt voor organisaties die al een tijdje bezig zijn met webcare en een professionaliseringsslag willen maken.

Voor wie is de training webcare?

Deze training is vooral gericht op de communicatiemedewerkers/-adviseurs, medewerkers van een klantcontactcenter, KCC-medewerkers en voor zowel startende als ervaren medewerkers webcare. In het intakegesprek bepalen we de beginsituatie en maken de training op maat.

Wat leer je op de training webcare?

Aan het eind van de training webcare kan iedere deelnemer:

  • De verschillende doelen en vormen van webcare onderscheiden.
  • Een gedegen webcarestrategie opstellen voor hun organisatie.
  • De juiste tone of voice bepalen voor hun organisatie en toepassen in berichten.
  • De effecten van een tegemoetkomende proactieve, preventieve maar ook defensieve antwoordstrategie inschatten.
  • Webcare structureel inrichten in een organisatie.
  • Inschatten wat de gekozen webcarestrategie bijdraagt aan de band met klanten en de reputatie van de organisatie.

Ook worden samen met de deelnemers actuele en best practices rondom webcare besproken. Ook zien de deelnemers hoe andere Nederlandse organisaties webcare inzetten. De trainer zorgt voor voorbeelden op maat passend bij deelnemers training webcare.

Waarom vóór deze training webcare kiezen?

Reviews van deelnemers:

Miriam Bastiaens, Gemeente Venlo, 13 november 2015 – 5 sterren

Een leuke en vooral inspirerende training. Not one dull moment. Trainer was goed voorbereid en daardoor kregen wij een training op maat. Wij gaan aan de slag!

Michael Meyer, Woningcoöperatie Groen West, 14 juni 2015 – 5 sterren

Arne Keuning, onze trainer, wil mensen graag echt helpen iets te leren. Een groep KCC medewerkers van GroenWest is dankzij zijn training goed van start gegaan met webcare. Dank daarvoor.

Stefanie Schipper, gemeente Emmen, 14 juni 2015 – 4 sterren

De training was leuk met praktische tips. Als gemeente staan we aan het begin van webcare gebruik en ik heb veel ideeën opgedaan voor de notitie die ik moet gaan schrijven. Ben benieuwd hoe het toepassen in de praktijk gaat.

Laatste blogs

Bekijk alle blogs (108)
Contact