Case

Social media strategie TUI Nederland

Bekijk de laatste artikelen van Upstream

De traditionele reisbranche heeft het flink te verduren met disrupters als booking.com en Airbnb. Dit vergt een hernieuwde kijk op het aanbieden en organiseren van het reisaanbod. Upstream heeft TUI Nederland geadviseerd bij het vormen van een social media strategie, het implementeren van webcare en inspiratiesessies die moeten leiden naar digitale transformatie om toekomstbestendig te blijven.

Met 1,4 miljoen vakantiegangers en een omzet van € 1,5 miljard in 2011 is TUI Nederland marktleider in de Nederlandse reisbranche. TUI Nederland voerde de reismerken Arke, Holland International, KRAS, ROBINSON, KidsWorldClub, Sunrise, Goed Idee Reizen en Lastminute.nl. Daarnaast heeft TUI Nederland haar eigen luchtvaartmaatschappij ArkeFly.

Social media strategie TUI Nederland

Upstream schreef de social media strategie voor TUI Nederland en implementeerde de organisatiebrede inzet van social media en de uitvoering van persoonlijke, razendsnelle en 24/7 webcare. TUI Nederland werkt daarbij al geruime tijd met Coosto. Arne Keuning van Upstream introduceerde de tool Coosto binnen TUI Nederland voor social media monitoring en webcare.

Social Intranet Discovery

Voor TUI Nederland en i.s.m Duitse en Engelse collega’s is het social intranet Discovery opgezet door Upstream, inclusief de migratie van content, het trainen van de contentowners en de introductie van de mobiele weergave van het social intranet.

TUI Nederland Corporate website

Naast het Social Intranet werd ook een specifieke TUI Nederland corporate website ontwikkeld, met een persgedeelte, facts & figures en een beeldbank. Op www.tui.nl/corporate/ worden persberichten geplaatst, productnieuws gepresenteerd, is er een onderdeel veelgestelde vragen, een beeldbank en aandacht voor duurzaam toerisme. Ook de ontwikkeling van de subwebsite www.werkenbijtui.nl is door Upstream i.s.m. TUI HRM gedaan.

Meer cases

Bekijk alle cases (12)
Contact