Werkwijze

Upstream werkt op maat, in teamverband en altijd in samenwerking

Upstream helpt organisaties met digitale transformatie, digitalisering en digitaal klantcontact in een snel veranderende wereld. Onze werkwijze is op maat, in teamverband en altijd in samenwerking.

Werkwijze Upstream

Upstream werkt vanuit kennis en ervaring. Wij zijn kennis- en datagedreven, werken samen in teams, adviseren op maat en zijn mensgericht. Onder inhoudelijke leiding van Marco Derksen en werken wij in teams aan vragen van klanten (lees meer over Upstream).

Werkwijze Upstream

Onze werkwijze is geïnspireerd en gebaseerd op de 4 pijlers voor succesvolle digitale transformatie (MAST). Ook hanteren wij het 7i-model.

Inspireren voor verandering

Veranderen is lastig. Daarom starten wij graag met een inspiratiesessie, waarin we voorbeelden, cases, literatuur en eerder opgedane kennis presenteren om te inspireren om met de verandering aan de slag te gaan.

Van strategie via tactiek naar implementatie

Na de inspiratie is het tijd voor onderzoek, interviews en andere activiteiten om tot een goede strategie te komen. Wij schrijven de strategie, presenteren die en voorzien deze ook van een eerste aanzet van een implementatieplan.

Implementatie is belangrijk

Een goed idee zonder uitvoering is een gemiste kans. Upstream ondersteunt bij het implementeren van een plan. Via projecten werken wij aan de fundamenten voor een blijvende implementatie en via pilots maken wij experimenten mogelijk, waardoor alvast de nieuwe richting geprobeerd en getoetst kan worden. Voor de projecten en pilots zetten wij digitale labs op, fysieke en inspirerende projectruimten waar samengewerkt, geleerd en geëxperimenteerd kan worden.

Vraag en aanbod ontmoeten elkaar

Met het platform Upstream Next* brengt Upstream vraag en aanbod bij elkaar en wordt in teams samengewerkt aan een oplossing.

Samenwerken in teams

Vanuit Upstream werken wij in teamverband. Voordelen hiervan zijn dat (kleine) teams met professionals betere besluiten nemen, creatiever & innovatiever zijn, elkaar stimuleren, elkaars werk controleren en beter kunnen omgaan met complexiteit (bron: Deloitte Global Human Capital Trends 2016).

In deze teams zitten vanzelfsprekend ook medewerkers van de organisatie. Samen met medewerkers, klanten, andere partijen en professionals werken wij aan een optimaal resultaat.

Leren en proberen

Onze kennis en ervaring over digitale transformatie, digitalisering, digitaal leiderschap en digitaal klantcontact halen wij uit onze projecten voor onze klanten, onze onderzoeken en ons netwerk van partners.

Upstream helpt mensen in organisaties

Upstream helpt mensen in organisaties met het omgaan met (persoonlijk & digitaal) leiderschap, digitaal bewustzijn en digitale vaardigheden in een snel veranderende wereld met snel veranderend digitaal klantcontact. Daarnaast helpen wij organisaties de stap te maken naar nieuwe organisatievormen en verdienmodellen. Dit noemen we digitale transformatie.

Samen nemen we de stappen om tot een goed advies of plan te komen voor digitale transformatie, digitalisering of digitaal klantcontact. Wij leren steeds bij en passen dat bij elke nieuwe project toe.

Werkwijze Upstream samengevat:

  • inspireert en presenteert
    (keynotes, kennissessies, workshops (ook incompany))
  • adviseert
    ((samen) bepalen en schrijven van toekomstgerichte digitale strategie)
  • implementeert
    (uitvoer van strategie, advies en begeleiding bij vervolgstappen)
  • rapporteert
    (inzichtelijk maken van stappen naar digitalisering en digitale transformatie via KPI’s/OKR’s)
  • leidt op
    ((interne) opleidingstrajecten, e-learning, trainingen en workshops (ook incompany))

Laatste blogs

Bekijk alle blogs (1400)
Contact