Dienst

Digitale transformatie

Lees verder

Bij digitale transformatie gaat het om een organisatie te worden waarin de klant centraal staat en digitaal de norm is. Upstream helpt organisaties bij digitale transformatie.

Digitale transformatie gaat over zakelijke transformatie en de impact van (digitale) technologieën en de toenemende digitalisering van bedrijfsprocessen op mens, bedrijf en maatschappij.

De kern van digitale transformatie is het altijd verbonden zijn van de mens en machine met zijn omgeving (netwerk). De impact hiervan op het gedrag van burgers, leden en klanten is groot. Als organisatie moet je de klant echt 100% volledig centraal gaan stellen en dat met de gehele organisatie en alle partners die helpen bij het contact en dienstverlening op klanten

Technologie is hulpmiddel

Mobiele technologie, apps, online kanalen, kunstmatige intelligentie (A.I), social media, CRM, chatbots, big data, spraaktechnologie en Internet Of Things zijn de middelen die helpen de klant nog beter in kaart te brengen, te benaderen en te bedienen. Digitaal is de norm bij deze hulpmiddelen en ze bieden de klant snelheid, gemak en een organisatie die er altijd voor de klant is.

Ondersteuning op maat bij digitale transformatie

Digitale transformatie van uw organisatie is maatwerk. Upstream helpt met digitale transformatie op maat met bijvoorbeeld:

  • inspiratiesessies over digitale transformatie
    (in het onderwijs, in de zorg, in de telecom, in de reisbranche, bij de overheid,…)
  • bedrijfsbezoeken en uitwisseling van kennis- en ervaringen
  • bepalen van visie en strategie via bijv. interviews, strategiesessies en workshops
  • schrijven van een adviesrapport en presenteren aan stakeholders
  • onderzoeken van (alternatieve) verdienmodellen en organisatievormen
  • beschrijven van gewenste (competentie-) profielen van medewerkers, die digitaal vaardig en 100% klantgericht zijn (HR en opleiding zijn succesfactoren bij digitale transformatie)
  • ondersteuning bij implementatie door programma- en projectmanagement
  • inhoudelijke ondersteuning bij het digitaliseren (inzet middelen om de klant zo goed mogelijk in beeld te hebben, te contacten en te helpen)

Upstream inspireert, adviseert, presenteert en ondersteunt bij de implementatie van de stappen op weg naar digitale transformatie van organisaties.

Meer diensten

Webcare

Upstream helpt om klantgerichte effectieve webcare in uw organisatie te implementeren. Van bepalen strategie, inrichten monitoring, tone-of-voice tot begeleiding van […]

Lees verder…
Lees Dienst: Webcare
Contact