Digitalisering verandert klantrelatie radicaal
Het zal niemand zijn ontgaan dat Steven van Belleghem zijn nieuwe boek Customers the day after tomorrow heeft gelanceerd. Een boek waarin de klantrelatie van de toekomst centraal staat.

In tegenstelling tot zijn eerdere boeken The Conversation Manager, The Conversation Company en When Digital Becomes Human, kijkt Steven Van Belleghem nu verder dan vandaag en morgen en schetst hij een beeld van de toekomst van klantrelatie en organisatie of zoals hij en Peter Hinssen dat noemen: The Day After Tomorrow.
Derde fase van digitalisering verandert klantrelatie
Volgens Van Belleghem belanden we in de derde fase van digitalisering: de fase van verregaande automatisering en artificiële intelligentie. Die verschuiving zal de klantrelatie tussen bedrijven en klanten radicaal veranderen. Willen bedrijven klantgericht blijven, dan moeten ze op zoek naar aangepaste klantenstrategieën.
Keynote Steven van Belleghem Customers the day after tomorrow
Helaas heb ik de boekvoorstelling eerder dit jaar in Hilversum gemist, maar gelukkig verschijnen inmiddels de eerste keynotes van Steven van Belleghem op YouTube (zoals deze tijdens het Showpad Event 2017).
Een must voor iedereen die ook maar iets met klanten en digitaal klantcontact heeft. Kortom, voor iedereen dus!
Lees ook de recensie van Customers the Day after Tomorrow geschreven door Arne Keuning op Marketingfacts of ga naar het Handboek Digitaal Klantcontact.
6 reacties
[…] Digitalisering verandert klantrelatie radicaal […]
[…] digitale tijdperk impact heeft op alle delen van de onderneming. Bijna elk groot bedrijf noemt het gedrag van klanten als het hoofdmotief om de transformatie serieus te nemen. Maar niet elk aspect van digitalisering […]
[…] Digitalisering verandert klantrelatie radicaal […]
[…] die niet of nauwelijks aan bod zijn gekomen in het boek zijn selfservice, privacy (veiligheid) en wetgeving. Ben eigenlijk wel benieuwd of de auteurs dit bewust hebben […]
[…] dagvoorzitter’ – Ronnie Overgoor (virtueel) langs bij sprekers als Ben Tiggelaar, Steven van Belleghem en Jitske Kramer. Live vanaf een keukentafel of huiskamer praten ze over interessante onderwerpen […]
[…] in zijn boeken ‘When digital becomes human‘ en Customers the day after tomorrow dat de klantrelatie radicaal verandert door digitalisering. Wat moeten ondernemers en bestuurders doen om in de toekomst ook klantgericht te […]