Digitalisering verandert klantrelatie radicaal

door Marco Derksen op 7 december 2017

Het zal niemand zijn ontgaan dat Steven van Belleghem zijn nieuwe boek Customers the day after tomorrow heeft gelanceerd. Een boek waarin de klantrelatie van de toekomst centraal staat.

Customers day after tommorrow - Steven van Belleghem

In tegenstelling tot zijn eerdere boeken The Conversation ManagerThe Conversation Company en When Digital Becomes Human, kijkt Steven Van Belleghem nu verder dan vandaag en morgen en schetst hij een beeld van de toekomst van klantrelatie en organisatie of zoals hij en Peter Hinssen dat noemen: The Day After Tomorrow.

Derde fase van digitalisering verandert klantrelatie

Volgens Van Belleghem belanden we in de derde fase van digitalisering: de fase van verregaande automatisering en artificiële intelligentie. Die verschuiving zal de klantrelatie tussen bedrijven en klanten radicaal veranderen. Willen bedrijven klantgericht blijven, dan moeten ze op zoek naar aangepaste klantenstrategieën.

Keynote Steven van Belleghem Customers the day after tomorrow

Helaas heb ik de boekvoorstelling eerder dit jaar in Hilversum gemist, maar gelukkig verschijnen inmiddels de eerste keynotes van Steven van Belleghem op YouTube (zoals deze tijdens het Showpad Event 2017).

Een must voor iedereen die ook maar iets met klanten en digitaal klantcontact heeft. Kortom, voor iedereen dus!

Lees ook de recensie van Customers the Day after Tomorrow geschreven door Arne Keuning op Marketingfacts.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste blogs

Bekijk alle blogs (1393)
Contact