Tool ‘Ken je Inwoner’ getest bij gemeenten
De tool kenjeinwoner.nl helpt gemeenten met praktische handvatten om communicatie met inwoners in te richten. Zo hebben gemeenten inzicht in voorkeurskanalen en verwachtingen van verschillende typen inwoners en verschillende leeftijdsgroepen gedurende 5 fasen van een klantreis rond dienstverlening of participatie.
![gebruikerstest bij gemeenten tool ken je inwoner / inwoners](https://www.upstream.nl/wp-content/uploads/2022/09/photo-1516321318423-f06f85e504b3-1024x683.jpeg)
Afgelopen half jaar heeft de HAN de tool op de website kenjeinwoner.nl uitgebreid getest in de praktijk bij gemeenten om zo meer inzicht te krijgen in het gebruiksgemak. Dit in samenwerking met de gemeenten Arnhem, Oss, Doetinchem en Lingewaard en 4 afstudeerders van de HAN-opleiding communicatie.
Gebruik tool kenjeinwoner.nl getoetst
Tijdens hun afstudeerstages bij de gemeenten Arnhem, Oss, Doetinchem en Lingewaard beten de HAN-communicatiestudenten zich vast in een eigen communicatievraagstuk bij hun gemeente. Voor de communicatie rondom deze vraagstukken en de andere werkzaamheden bij de gemeenten gebruikten zij de tool op Kenjeinwoner.nl, om zo onderbouwde keuzes in de communicatie te maken voor hun gemeente. Hun gebruikservaringen met de tool ‘Ken je inwoner’ legden ze vast in een logboek.
De website www.kenjeinwoner.nl, het onderzoek en de tool voor de perfecte klantreis van inwoners van een gemeente is een gemeenschappelijk initiatief van de Hogeschool Arnhem Nijmegen (HAN), Citisens, Frank Bruijninckx (HowAboutYou/OBI4wan) en Upstream.