Social media tool checklist

Waarom een social media monitoring tool aanschaffen?
In de huidige digitale wereld, waar dagelijks zo’n 5 miljoen nieuwe berichten op social media worden geplaatst, is een klacht snel de wereld in geholpen door de mondige consument. Als organisatie kan dit je reputatie maken of breken. Veel van onze aankoopbeslissingen worden namelijk gebaseerd op (online) meningen en ervaringen van anderen.
Door gebruik te maken van een social media monitoring tool kun je bijvoorbeeld klachten makkelijk opsporen en hierop reageren met een concrete oplossing. Een online klacht kan daarmee ook een kans zijn om een ontevreden klant te behouden. Consumenten die overwegen om een product of dienst bij je willen afnemen, lezen dat je als organisatie ook klanten goede (online) klantenservice biedt. Tevens kan je met tools zien wat consumenten over je schrijven, delen en daar op inspelen.
Nieuw: handige checklist om top 3 te vergelijken
Een nieuwe toevoeging is dus de checklist voor het selecteren van de geschiktste tool. De checklist is ontwikkeld naar idee van Engagor, die een vergelijkbare vorm ontwikkeld heeft. Met de nieuwe checklist van Upstream kan je drie tools vergelijken op meerdere punten en uiteindelijk de beste score gebruiken voor het aangaan van een gesprek en proefperiode met de “winnaar”.