Social Service Congres

Kennis, cases, sprekers en inzichten op snijvlak van social & service

Het Social Service Congres is een congres voor iedereen die zich bezighoudt met customer service, klantcontactstrategie, digitaal klantcontact, webcare, CRM, social media marketing, online woordvoering, webcare, (live) chat en alle andere vormen van klantcontact in relatie tot online marketing, sales, communicatie en customer service. Oftewel voor iedereen werkt aan het 100% centraal stellen van de klant.

Save the date: Het Social Service Congres 2019 is op donderdag 7 november 2019 op locatie Mereveld bij Utrecht.

Bram Lenten, Christine Liebrecht, Charlotte van Hooijdonk en Robin Kwakman zijn de eerste sprekers die bekend zijn gemaakt. Bekijk de sprekers.

Tips en suggesties voor sprekers en activiteiten zijn van harte welkom. Geef ze door aan Arne Keuning. Zet alvast het Social Service Congres 2019 in je agenda.

Vernieuwende kijk op klantcontact

Van oudsher wordt klantcontact ‘alleen‘ gedaan door de afdeling customer service, door het KCC en/of door de medewerkers in buitendienst of frontoffice. Tegenwoordig hebben ook woordvoerders niet meer alleen het primaat op communicatie over merk en organisatie. Met de komst van social media werd de afstand tussen organisatie, klant en publiek kleiner. Het is eenvoudiger voor klanten om ook langs andere wegen vragen te stellen en contact te krijgen met medewerkers in de organisatie.

Vandaar ook een congres breder dan alléén social media, alléén marketing, alléén pers, alléén PR/reputatie, alléén communicatie en ook breder dan alléén customer service. Het Social Service Congres is het congres voor iedereen die breder kijkt naar (digitaal) contact met klanten.

Al 5 jaar op rij is het Social Service Congres hoog gewaardeerd door bezoekers vanwege het interessante, inspirerende en inhoudelijke sprekers en programma!

Het Social Service Congres 5 jaar op een rij:

2018 – Service doe je samen – Social Service Congres 2018

2017 – Become digital Stay Human – Social Service Congres 2017

Goede digitale service bieden zonder het menselijke aspect uit het oog te verliezen, hoe doe je dat? Digitalisering verandert het karakter van customer service ingrijpend. Klantcontact vindt steeds vaker online plaats: in een selfserviceomgeving of klantcommunity, in een app op je mobiele telefoon, middels webcare of via social messaging door gesprekken binnen Facebook Messenger of WhatsApp.

Social Service Congres - Raymond Klompsma - Sprs.me

Zijn chatbots, social messaging, selfservice, apps en AI dé (enige) manier om dag en nacht service te bieden? Nemen slimme virtuele assistenten de klantenservices van organisaties over? Willen klanten wel door een ‘bot’ geholpen worden? Hoe ga je met data en persoonsgegevens (AVG) om in social messagingtools als WhatsApp en Facebook? En laten we niet ontzettend veel kansen liggen voor persoonlijk en leerzaam contact door betrokken medewerkers van de klantenservice en andere afdelingen met competenties die ‘bots’ overtreffen? Met cases van o.a Sprs.me, McDonalds, VGZ, Polle de Maagt, Ernst Kruize, PostNL, Adidas en Allerhande. Lees blogs over #SSC17:

2016 – De klant echt in beeld hebben – Social Service Congres 2016

Gebruik inzichten uit vastgelegd klantcontact en uit andere verzamelde data om je klant beter te helpen. Zet technologie in om vragen van klanten te herkennen en proactief te beantwoorden via social media. Heb één op één contact via Facebook Messenger, WhatsApp, je eigen app en/of chat. Hoe stem je alles af op de persoonlijke behoefte van je klant? Lees de blog:

2015 – Maak het vooral persoonlijk – Social Service Congres 2015

Organisaties ontdekken meer en meer de mogelijkheden van social media in klantenservice. Het begon met klachtenmanagement: luisteren naar klanten om klachten zo snel en goed mogelijk te verwerken. Vragen om advies via social media vormt de volgende stap. Nog een stap verder is social selling: commerciële kansen oppakken. De klant van nu vraagt overall om meerwaarde: snelle feedback, handige tips die het gebruik van een product of dienst verbeteren en vooral persoonlijke, op maat gesneden social service. Social Service anno 2015; Maak het vooral persoonlijk

2014 – Hoe doe je social service in digitale tijdperk – Social Service Congres 2014

Hoe kun je de klantenservice binnen jouw organisatie inrichten naar de consumentenbehoeften in het digitale tijdperk. Met het toenemende gebruik van social media en andere online contactmogelijkheden is de klantenservice een dynamische dienst geworden. Consumenten maken uit wanneer en hoe zij een bedrijf benaderen. Hoe houd je deze continu bewegende klant bij? En waar gaat social nu echt om? Hoe richt je klantcontact in in het digitale tijdperk? Sprekers als Bas Hoogland (Mr. Klantvriendelijkheid 2014), Alexander van Deursen, Marja Ruigrok en met cases van o.a. NS, Liander, UWV, TUI Nederland en Nuon.

Samenwerking

Het Social Service Congres is een samenwerking tussen BBP Media en Upstream. Alle organisatorische congrestaken en communicatie worden door BBP Media gedaan. Upstream is verantwoordelijk voor een inhoudelijk sterk programma, voor het vinden van goede inspirerende sprekers, voor het programmeren van praktijkcases en voor het dagvoorzitterschap.

 

Laatste blogs

Bekijk alle blogs (1409)
Contact