T-Mobile webcareteam ‘in het wild’ aan het werk zien?
Het webcareteam van T-Mobile is op het Social Service Congres te herkennen aan de magenta T-Mobile stickers op hun laptops en je kunt ze vragen stellen over mobiele telefonie, 4G, maar vooral ook over hoe T-Mobile social service doet. De webcaremedewerkers zullen hun webcarewerk vanuit een centrale plek op het congres doen, maar ze kunnen ook zomaar naast je in de zaal zitten.
Maak het persoonlijk
Met #webcareinhetwild is T-Mobile dit jaar gestart om niet alleen reactief, maar ook proactief en persoonlijk kennis te delen met klanten en (niet-)klanten. Na enkele experimenten, zoals het “smartphone spreekuur” in de bibliotheek in Arnhem, is het de beurt aan het Social Service Congres 2015 in Nieuwegein. Daarnaast start T-Mobile met maandelijkse #webcareinhetwild sessies op verschillende locaties van Seats2Meet.
Personen achter het merk maken het verschil
Het doel van T-Mobile is om mensen te helpen om de mogelijkheden van mobiele technologie en social media optimaal te benutten. #Webcareinhetwild past in de nieuwe social business strategie waar T-Mobile recentelijk mee is begonnen. Klanten geloven niet meer in traditionele onpersoonlijke corporate organisaties, maar hechten waarde aan de personen achter het merk, die in hun dagelijkse contact met klanten de “human voice” van T-Mobile zijn (aldus Dirk Jan Zwartveld, manager webcare T-Mobile).
Ontmoet het webcareteam van T-Mobile in het wild!
Ontmoet de echte webcaremedewerkers van T-Mobile ‘in het wild’ op het Social Service Congres 2015 op 3 december 2015 in Nieuwegein en vraag hun het spreekwoordelijke hemd van het lijf over webcare, tone of voice, personalisatie, humor en social service.
Bron: Tekst, beeld en foto: Dirk Jan Zwartveld
3 reacties
Ook het webcareteam van NLE komt live webcare doen op het Social Service Congres 2015. Kijk op https://twitter.com/CarinVreede/status/668808065186074624
Webcare in het wild. Geniaal
Leuke actie van t-mobile, denk dat die persoonlijke benadering ook ervoor zorgt dat er minder agressie en frustratie ontstaat. Medewerker afblaffen gaat nu eenmaal makkelijk via chat/telefoon/mail dan in real life.