Het vernieuwen van je organisatie: je weet dat je er nu aan moet beginnen om ook in de toekomst relevant te zijn. Maar het is makkelijker gezegd dan gedaan. Waar begin je? En hoe pak je het aan? Wat wordt je koers en je organisatiekompas? In de afgelopen twintig jaar hebben Rachelle van der Linden en Marco Derksen ervaren hoe je tot fundamentele innovatie kunt komen. Ze schreven er samen het boek ‘Kleur bekennen‘ over.
Rachelle van der Linden werkt intuïtief, inventief en vanuit een holistisch perspectief. Marco Derksen benadert (digitale) transformatie meer vanuit een sociaal-technologische blik. Deze complementaire expertises, samen met inzichten en ervaringen vanuit het verleden, een scherpe visie op de toekomst én de overtuiging dat juist nu elke organisatie kleur zou moeten bekennen, hebben geleid tot het boek ‘Kleur bekennen‘.
Reflect, Redesign & Recreate
In het boek presenteren Rachelle Van der Linden en Marco Derksen drie stappen:
- Reflect
- Redesign
- Recreate.
Het begint met kleur bekennen
Het begint met het doorgronden en reflecteren van wat je organisatie in essentie is: een inspirator, een gids, een facilitator of een servicer? Met de vragen en voorbeelden uit het boek bepaal je je kleur.
Bepaal de koers van je organisatie met het organisatiekompas
Het helder krijgen van je rol maakt het makkelijker om strategische keuzes te maken en legt de basis voor het kompas waarmee je je organisatie de toekomst in loodst. Vind uit wie je bent met het organisatiekompas en verleg dan je koers met dit praktische (werk-)boek.
‘Kleur bekennen‘ gaat over het belang voor een organisatie om haar kleur te begrijpen om van daaruit stapsgewijs duurzaam te groeien en te vernieuwen. Beschreven vanuit persoonlijke ervaringen en onderbouwd met praktische handvatten en tools om echt succesvol te innoveren. Met cases van o.a. EnergieDirect, Bidfood, Knab en NLZiet.
Bestel het boek ‘Kleur bekennen‘!
Over de auteurs
Rachelle van der Linden (Creatinc) en Marco Derksen (Upstream) stonden – dikwijls samen – aan de wieg van onder meer EnergieDirect, Knab, nlziet en Marketingfacts en vernieuwden Delixl (nu Bidfood) met onder andere Vers24/7 en Foodreporter.