Danny Oosterveer is een all-round digital marketeer met een passie voor data. Dat brengt hij in de praktijk door andere bedrijven te helpen met de inzet van databedreven digital marketing, in het bijzonder met social media, contentmarketing en digital analytics. Bovendien vertelt Danny in woorden als auteur en spreker, blogger regelmatig over data, datagedreven en databedreven onderwerpen.
Danny combineert graag techniek met het creatieve. Hij viel dan ook met zijn neus in de boter als growth marketeer bij Marketingfacts, waar hij zich o.a. bezighield met de doorontwikkeling van het platform en hij actief was als hoofdredacteur van het Marketingfacts Jaarboek. Hierna hield Danny zich o.a. bezig met lesprogramma-ontwikkeling bij Saxion en is hij database marketeer (ook wel ‘databeest’ genoemd) bij Burgers’ Zoo.
Digital Analytics
Als growth marketeer bij Marketingfacts Danny zag hij dagelijks hoeveel er geschreven wordt over (big) data, en tegelijkertijd dat data zo beperkt een eendimensionaal wordt toegepast in de praktijk door marketeers, communicatie-specialisten en ondernemers, en zo niet nog minder door studenten in het hoger beroepsonderwijs.
Om daar verandering in de brengen schreef hij het ‘studieboek Digital Analytics’, over het toepassen van datagedreven marketing.
In maart 2018 sprak Danny Oosterveer op The Social Conference 2018 over (de kern van) Digital Analytics en wat je als marketeer met data en analytics kunt. Ook op Media Villa Arnhem heeft hij zijn kennis gedeeld over (big) data, data analytics en hoe je de kracht van data-bedreven marketing kunt benutten.
Boek Data-bedreven Marketing
Danny Oosterveer is een allround digital marketeer die zijn voorliefde voor de creatieve kant van marketing combineert met een passie voor data. Hij is auteur van in juli 2020 verschenen boek Data-Bedreven Marketing.
Het boek Data-bedreven marketing reikt professionals de kennis en vaardigheden aan om deze waardevolle data naar zinvolle inzichten te vertalen en daarmee hun marketinginspanningen te verbeteren. Alle facetten van analytics komen aan bod: van de ‘why’ van data tot big data en van het opstellen van metrics tot optimalisatie. Laat je niet langer leiden door data, maar word data-bedreven!
Voor klanten van Upstream helpt hij met presentaties, workshops, keynotes en de daadwerkelijke inrichting van (marketing- en web-) analytics en data in jouw organisatie.
Andere interesses
Naast data interesseert Danny zich ook voor crypto. Dat brengt hij in de praktijk als podcasthost en contentmaker bij Amdax. Daarnaast is hij actief op gebied van duurzaamheid, in het bijzonder met dynamische energieprijzen. Hij deelt daar zijn kennis over op platform Doe-Duurzaam en bij de podcast De Groene Nerds.
Neem contact op met Danny Oosterveer
Vul onderstaand formulier in om een bericht te sturen naar Danny Oosterveer. Gegevens worden niet opgeslagen voor andere doeleinden.