Robin Wollenberg is een allround Marketing & Communicatie Manager en Strateeg met een sterke ervaring in digitale media en digitale transformatie. Een strategisch denker, maar ook een doener, die graag werkt aan solide merken.

Veel bedrijven willen graag de stap maken naar een vernieuwende digitaal gedreven strategie, maar weinig organisaties hebben de kennis in huis om dit ook echt te realiseren. Met zijn ervaring op het gebied van content marketing, ‘employee advocacy’, social media monitoring, webcare en website-ontwikkeling weet Robin wat er nodig is om die nieuwe strategie te ontwikkelen en realiseren. Robin doet dit als teammanager, strateeg, projectleider of marketing-/ communicatieadviseur.

Als Marketing & Communicatie manager voor een grote dealergroep en leasemaatschappijen ontwikkelde hij verschillende web- en e-commerce platformen. Door zijn ervaring bij grote automerken als Mazda, Audi, Volkswagen en Porsche heeft hij ook een uitstekend gevoel voor branding, offline campagnes, klantcommunicatie en events. Bij een grote bouwer ontwikkelde hij een compleet nieuwe corporate communicatie strategie, geënt op ‘Thought Leadership’ en ‘Employee Advocacy’. Ook zette hij hier de digitale transitie in door o.a. Google Glass, beacons en Microsoft Hololens in de bouwwereld te introduceren en de organisatie anders naar hun eigen processen en producten te laten kijken. Dit bracht hem op verschillende podia en hij deelde zijn ervaringen in verschillende publicaties. Met deze strategie zette hij vernieuwende digitale communicatie in een pure B2B-omgeving echt op de kaart.

Iedereen wist dat het niet kon, totdat er iemand kwam die dat niet wist”

Vanuit een natuurlijke nieuwsgierigheid zoekt Robin naar innovatieve manieren om te verbinden. Mensen met elkaar en mensen aan het merk. Hij is sensitief naar mens en organisatie, maar kijk ook met kritische blik naar ontwikkelingen binnen en buiten het bedrijf. Met zijn strategieën zoekt hij altijd naar het evenwicht tussen korte termijn successen en een lange termijn merkstrategie.

Deze Man van de Zaak is in te zetten als Strateeg, Marketing & Communicatie manager/ adviseur, Social Media Manager of Projectleider. Ook geeft hij inspiratiesessies of keynotes over digitalisering, digitale transformatie, ‘Employee Advocacy’ en social media.

Hoe groter de uitdaging is, des te leuker Robin deze vindt!

Neem contact op

Vul onderstaand formulier in om een bericht te sturen naar Robin Wollenberg. Gegevens worden niet opgeslagen voor andere doeleinden.

Robin Wollenberg
Bekijk alle blogs (1408)
Contact