Rick Maresch helpt, als Digital Program Manager, organisaties met strategie, platforms, tooling en ‘operations’. Hij begeleid organisatie in de digitale economie het operating model uit te rollen, meetbaar effectief te maken en optimale customer experience te bereiken.
Zijn kracht ligt in de combinatie strategie-executie. Strategie dient uitgevoerd te kunnen worden en dus concreet genoeg moet zijn om operationeel te kunnen maken. Strategie is geen fantasie of wensbeeld, maar iets dat we daadwerkelijk moeten gaan realiseren.
Rick is in zijn aanpak méér ‘doener’ dan ‘denker’. Samenwerken doet hij graag met laatstgenoemden. Het karakteriseert hem als iemand die verbindingen zoekt en legt; zowel in theoretische als praktische zin. In het Engels uitgedrukt: “To succeed with digital transformation, you need to experiment effectively, implement fast, and keep adapting your iterations in an agile way.“.
Zijn pro-actieve hands-on instelling, kennis en ervaring hebben hem in staat gesteld om samen te werken met een aantal toonaangevende bedrijven, zoals Imperial Tobacco, PostNord, Cordstrap, Fiat Chrysler Automobiles, TATA Steel, Capgemini, Mediq, Salesforce, Wolters Kluwer, HANOS, Internationale Groothandel, Accenture, Deutsche Telekom, Pentax Europe, DA Retail, Nikon Europe, ICS Cards en COOP Supermarkten.
Rick zijn MBTI profiel is geheel passend INTJ. Iemand met het profiel INTJ staat te boek als onafhankelijk, origineel, analytisch en vastbesloten. Zij hebben een uitzonderlijk vermogen om theorieën te vertalen in actieplannen. Dat is typisch Rick.
Rick heeft door heel Europa en daarbuiten (US en Japan) gewerkt en daardoor veel kennis en ervaring opgedaan qua ‘business rules’ en hoe in andere landen er wordt omgegaan met de uitdagingen van digitalisering, oplossingen, nieuwe platforms en innovatie.
Door deze brede ervaring is hij in staat om te schakelen tussen holistisch overzicht tot details. Hoe de puzzel van digitale platforms in elkaar te passen en daarmee meetbare resultaten te genereren.
Een belangrijke reden waarom de faalpercentages in strategie zo hoog zijn, is het feit dat veel strategieën te vaag, algemeen, hoog-over of anderszins onbegrijpelijk zijn om ze goed te kunnen uitvoeren. Het ontbreekt vaak aan uitvoerbare strategie; strategie die concreet genoeg is om te kunnen omzetten in actie.
De belangrijkste stap, waarbij Rick kan helpen, is in het overbruggen van de kloof tussen strategie en executie is daarmee dan ook het creëren van concrete, uitvoerbare strategie.
Rick heeft ervaring, in rollen als digital program manager, ‘hands on’ programma manager, senior project manager, delivery manager of engagement manager, met een diversiteit aan digitale platforms zoals Salesforce, het managen van (remote) teams, stakeholder management, het tijdig opleveren, agile/scrum én ‘going for the extra mile‘.
Neem contact op met Rick Maresch
Vul onderstaand formulier in om een bericht te sturen naar Rick Maresch. Gegevens worden niet opgeslagen voor andere doeleinden.