Rick Maresch helpt, als Digital Program Manager, organisaties met strategie, platforms, tooling en ‘operations’. Hij begeleid organisatie in de digitale economie het operating model uit te rollen, meetbaar effectief te maken en optimale customer experience te bereiken.

Zijn kracht ligt in de combinatie strategie-executie. Strategie dient uitgevoerd te kunnen worden en dus concreet genoeg moet zijn om operationeel te kunnen maken. Strategie is geen fantasie of wensbeeld, maar iets dat we daadwerkelijk moeten gaan realiseren.

Rick is in zijn aanpak méér ‘doener’ dan ‘denker’. Samenwerken doet hij graag met laatstgenoemden. Het karakteriseert hem als iemand die verbindingen zoekt en legt; zowel in theoretische als praktische zin. In het Engels uitgedrukt: “To succeed with digital transformation, you need to experiment effectively, implement fast, and keep adapting your iterations in an agile way.“.

Zijn pro-actieve hands-on instelling, kennis en ervaring hebben hem in staat gesteld om samen te werken met een aantal toonaangevende bedrijven, zoals Imperial Tobacco, PostNord, Cordstrap, Fiat Chrysler Automobiles, TATA Steel, Capgemini, Mediq, Salesforce, Wolters Kluwer, HANOS, Internationale Groothandel, Accenture, Deutsche Telekom, Pentax Europe, DA Retail, Nikon Europe, ICS Cards en COOP Supermarkten.

Rick zijn MBTI profiel is geheel passend INTJ. Iemand met het profiel INTJ staat te boek als onafhankelijk, origineel, analytisch en vastbesloten. Zij hebben een uitzonderlijk vermogen om theorieën te vertalen in actieplannen. Dat is typisch Rick.

Rick heeft door heel Europa en daarbuiten (US en Japan) gewerkt en daardoor veel kennis en ervaring opgedaan qua ‘business rules’ en hoe in andere landen er wordt omgegaan met de uitdagingen van digitalisering, oplossingen, nieuwe platforms en innovatie.

Door deze brede ervaring is hij in staat om te schakelen tussen holistisch overzicht tot details. Hoe de puzzel van digitale platforms in elkaar te passen en daarmee meetbare resultaten te genereren.

Een belangrijke reden waarom de faalpercentages in strategie zo hoog zijn, is het feit dat veel strategieën te vaag, algemeen, hoog-over of anderszins onbegrijpelijk zijn om ze goed te kunnen uitvoeren. Het ontbreekt vaak aan uitvoerbare strategie; strategie die concreet genoeg is om te kunnen omzetten in actie.

De belangrijkste stap, waarbij Rick kan helpen, is in het overbruggen van de kloof tussen strategie en executie is daarmee dan ook het creëren van concrete, uitvoerbare strategie.

Rick heeft ervaring, in rollen als digital program manager, ‘hands on’ programma manager,  senior project manager, delivery manager of engagement manager, met een diversiteit aan digitale platforms zoals Salesforce, het managen van (remote) teams, stakeholder management, het tijdig opleveren, agile/scrum én ‘going for the extra mile‘.

 

 

Neem contact op met Rick Maresch

Vul onderstaand formulier in om een bericht te sturen naar Rick Maresch. Gegevens worden niet opgeslagen voor andere doeleinden.

Rick Maresch - Digital Experience Consultant

Ik ken Rick als een gedreven en ervaren professional. Hij durft kritische vragen te stellen en beweegt zich makkelijk tussen verschillende stakeholders aangezien hij breed georiënteerd is. Rick is no-nonsense en altijd op zoek naar de data achter beslissingen en oplossingen. Hij is een goede verbinder tussen de verschillende krachtenvelden binnen een organisatie.

Simon Bolhuis

Data & Intelligence Strateeg & Principal Consultant - C-Motions

Rick is a very experienced program manager with deep management and stakeholder skills. A true advocate for digitalisation.

Ruben Langerak

Technology Consultant - Accenture

Ik heb Rick leren kennen als een zeer ervaren business consultant met ontzettend veel kennis van e-commerce en omnichannel. In combinatie met zijn 'can do' mentaliteit is Rick de man om e-commerce binnen welke organisatie dan ook succesvol van de grond te krijgen. Ik werk zeer graag met Rick samen en hoop dat in de toekomst zeker te doen.

John Septer

Digital Transformation Expert - Bearing Point

Rick started his journey at IT & OPS last year. During the summer Rick joined the Micro Battle team, he supported onsite customization via DMP and supported with the health check of our Digital infrastructure. His passion for e-commerce, performance and knowledge of the Salesforce cloud solutions helped us to make a major leap in CX.
Multiple channels now work as one to give consumers a seamless experience across digital touchpoints. Although we are still scaling up, we and markets will profit from this framework now and in future.

We as Digital Leadership Team really would like to thank Rick for his dedication, effort and perseverance and wish him all the best.

Alexander Willems

Global Head of Digital Experience - Blu

Rick is a hard working professional with great attention to details while maintaining great insight in the overall picture of the business. He is extremely knowledgeable, committed and dedicated to finding the right solution to any challenge that comes his way. He is also fun to work with and has excellent interpersonal skills. It’s been my pleasure to work with him and will not hesitate in recommending him.

Floris Blok

Digital strategy & Transformation, Servitisation, IoT, Connected Services & Devices

Working with Rick has been a great experience. His strong analytical skills and focus on business performance measurements has helped me a lot to look at things in different ways. A dedicated guy with a good sense of humor.

Klaas Abreu Miedema

Manager Customer Experience Center - Kyocera Document Solutions Europe

Rick is an exceptional professional in the online world. Great is that he does not only know a lot about it and always keeps track on all innovations, but he has a gift to enthuse others about it. He's a perfect companion when you want to change minds and ideas among Marketing and Sales people in your company.

Martina Beckmann

Head of Brand Marketing - Bonprix Handelsgesellschaft mbH (OTTO Group)

Rick is a great person to work with from a vendor perspective. Highly professional, critical but at the same time always friendly and polite. Some clients emphasize problems, others emphasize on finding solutions, persons like Rick!

Gordon Plomp

Account Director - Wunderman Thompson Brussels

Bekijk alle blogs van (101)
Contact