Arne Keuning - Adviseur - Upstream Arne Keuning Strategisch adviseur digitaal & partner Upstream

Destinatie Marketing Organisaties (DMO’s) en citymarketing organisaties staan gedurende het hele jaar voor de uitdaging om hun website en andere publicaties constant actueel te houden met toeristische en culturele evenementen als voorstellingen, optreden en festivals. Met geringe redactiecapaciteit wordt getracht om zo snel en zo vindbaar mogelijk de content in te voeren.

The Feed Factory

In 2017 ontwikkelde wij samen met IT Helden een oplossing met de naam ‘Feed Factory‘ voor VVV Nederland en met als belangrijkste gebruiker amsterdam&partners om voor de start van het culturele seizoen zo veel mogelijk automatisch relevante content te verzamelen en aan te bieden aan de Nationale Database voor Toeristische Recreatieve en Culturele informatie (NDTRC), waarmee zij hun publicaties als iamsterdam.com voorzien van evenementen, festivals en locaties.

Automatische invoer van content via feeds

Door het koppelen van belangrijke podia en partners in Amsterdam aan de tool ‘Feed Factory’ via ‘feeds’ werd op automatische wijze content ingevoerd op bijv. de website van Paradiso direct aangeboden aan de redactie van amsterdam&partners in de NDTRC.

Hiermee werd de redactie enorm geholpen, want dit scheelde veel handmatig ‘overkloppen’ van informatie. De redactie kon die tijd besteden aan het verbeteren en verrijken van de teksten. Tevens werd de tijd tot publicatie op de website van iamsterdam.com aanzienlijk verkort. Hierdoor namen het aantal evenementen op de website en daardoor ook het aantal bezoeken vanuit Google toe. Zo werd citymarketing via de digitale middelen effectiever en sneller.

Samenwerken aan actuele en relevante content

Ook werd er een online formulier ontwikkeld waarmee bewoners en organisatoren van Amsterdam ook handmatig evenementen aan de redactie konden voorstellen. Deze nieuwe aangeboden evenementen worden ook aan de redactie in het NDTRC gepresenteerd en kunnen worden aangepast, aangevuld en gepubliceerd.

Door samen te werken met partners, organisatoren en inwoners nam het aantal evenementen getoond op de website en ook op de TV-schermen in de winkels exponentieel toe. Vooral de automatische koppelingen zorgen voor snelheid en dat de informatie van de partners altijd actueel is.

The Feed Factory voor Destinatie Marketing Organisacties en CitymarketingDoorontwikkeling The Feed Factory

Eind 2020 houdt de NDTRC op met bestaan. Daarom ontwikkelen IT Helden en Upstream momenteel een verbeterde versie van de Feed Factory.

Deze nieuwe ‘slimme database’ met zowel handmatige als automatische invoer, een partnermodule, redactie omgeving en realtime export via API’s naar verschillende publicaties is na de zomer van 2020 gereed om in gebruik te worden genomen voor VVV’s, DMO’s, citymarketing organisaties, maar ook door bibliotheken, toeristische informatiepunten en gemeenten om informatie vanuit verschillende bronnen te verzamelen (altijd met met toestemming van de eigenaar) en te publiceren naar eigen publicaties.

Rotterdam Festivals, Rotterdam Partners, gemeente Velsen / IJmuiden en amsterdam&partners gaan gebruik maken van de vernieuwde versie van The Feed Factory om de NDTRC te vervangen!

Neem direct contact op met Arne Keuning (06-477 82 459) voor informatie over de mogelijkheden van The Feed Factory voor jouw stad, streek, regio en/of provincie.

Contact