Zomergasten en Twitter
- Fluitsma en van Tijn – 15 Miljoen Mensen
- Was alweer vergeten dat het destijds een commercial van de Postbank was
- Joop den Uyl over de oliecrisis in 1973
- Leuk Fred Hach
Zomergasten en Twitter
Customer experience expert, auteur en spreker Steven van Belleghem sprak op 23 april 2020 -midden in de coronacrisis- met Jim […]
In november 2020 spraken Geeske te Gussinklo en Marco Derksen elkaar over digitale transformatie in klantcontact tijdens de talkshow op het KSF Jaarcongres […]
‘Een klap in het gezicht’ noemde André Rouvoet, voorzitter van de overkoepelende GGD-organisatie GGD-GHOR, de datadiefstal door twee GGD-medewerkers. Daarmee […]
7 reacties
’t was niet de spannendste zomergastenuitzending aller tijden maar met Twitter werd het ineens leuk.
Mee eens!
Meest interessante uitzending van Zomergasten dit jaar was tot nog toe de uitzending met Christine van Broeckhoven (die we overigens ook via Twitter volgden).
Vond het echt een superuitzending! interessante gedachtengangen en erudiete man
een aflevering met een symbolische dubbele bodem; de moderne rebel lukt het maar niet om het slimme establishment uit de tent te lokken.
Herken het ‘watercooler-effect’ dat je met twitter, in combinatie met ‘live tv uitzending kan ervaren. Kijk zelf heel selectief tv. Door tijdens de ‘live-uitzending’ tegelijkertijd met notebook op schoot op twitter actief te zijn (nu nog door anderen als raar ervaren) is de beleving van het programma veel intensiever. Je haal als het ware 5x zoveel informatie/intelligence uit hetzelfde uur tv doordat de op-dat-moment-naar-hetzelfde-tv-programma-kijkende-actieve-twitteraars aanvullende informatie inbrengen, meningen uitwisselen en elkaar vragen voorleggen.
Twitter versus Joost.
Ik ervaar ‘live-tv-programma-kijken volgens-reguliere-tv-kijk-patroon-in-combinatie-met-twitter’ als veel laagdrempeliger dan ’tv-programma- kijken-via-joost-in-combinatie-met-InstantMessenger-van-joost’.
Deze rijkere media-consumptie ervaring doet zich niet alleen bij tv voor, maar ook bij radio. Steeds meer luisteraars van radio-online zijn tijdens de live-uitzending tegelijkertijd actief op twitter.
Kortom, er ontstaan twee media-consumptie-patronen die een ‘rijkere’ ervaring betekenen:
1. “uitzending gemist”/podcast/vodcast met ‘collective intelligence’ via weblogs.
en nu ook
2. live-tv/live-radio in combinatie met ‘collective intelligence ‘ via twitter
David de Boer
Dank voor de aanvulling David!
Ervaar het zelf ook als een verrijking maar ben er nog niet helemaal over uit wat voor effect dit gaat hebben op mijzelf als consument en op de programma-makers. Het is wel een fascinerende ontwikkeling die ik met grote belangstelling volg.
UItzending met Linda de Mol vanavond viel erg tegen. Jammer, volgens mij best een intelligente vrouw maar dat kwam er vanavond absoluut niet uit.