Blog:

Ze snappen de spelregels niet

door Marco Derksen op

Ze snappen de spelregels niet

Een weinig hoopvol begin van een artikel op Emerce over corporate bloggen: [i][quote](...) Zelfs 'beroepsblogger' Marco Derksen, oprichter van de populaire marketingblog Marketingfacts.nl en voorzitter van IAB Nederland, maakt wel eens een fout. Een van zijn bloggers had half februari onder het kopje 'Vodafone hsdpa niet doen' een negatief bericht gepost over een hoge factuur voor hsdpa van Vodafone. Dat kwam Derksen niet goed uit, want hij had voor Vodafone zojuist de weblog mobielbreedband.nl gelanceerd, bedoeld om hsdpa in de blogosfeer te promoten. Derksen, die onderweg was naar een afspraak, belde de blogger op met de vraag het kopje aan te passen. (...)[/quote][/i] De Mea Culpa: [i][quote](...) Ondertussen was er echter een flinke discussie losgebarsten onder de posting en de aanpassing van het kopje bleef, op zijn zachtst gezegd, niet onopgemerkt. Derksen ging vrijwel direct met de billen bloot. "Dom en helemaal niet in lijn met wat ik normaal gesproken propageer. Mea culpa en ik heb de titel dan ook weer teruggedraaid", schreef hij in een reactie. (...)[/quote][/i] Gelukkig komt er ook nog een positieve draai: [i][quote](...) Onder het kopje 'Weblogs: machtsmisbruik & ethiek' discussieerde Derksen nog lang na met de bezoekers van Marketingfacts. "Een goede les voor mij en Vodafone en een interessante case", blikt hij er nu op terug. Van de manier waarop Derksen in totale openheid zijn faux pas analyseert, kan de gemiddelde bedrijfsblog nog wat leren. (...)[/quote][/i]

4 reacties

Hier blijkt maar weer eens uit dat corporate bloggen nog allesbehalve gemeengoed is. In een aanloopfase mag je fouten maken… zolang je ze kunt toegeven en ervan leert. Ik vond de discussie die ontstond op weblogs: machtsmisbruik & ethiek erg nuttig en heb daar veel van opgestoken.

Beantwoord

Profielfoto
EJ op schreef:

Uiteindelijk is moraal de kern van kwaliteit, ook in marketing. Dat maakt de uitdaging om beide te combineren ook zo prikkelend. (Sprak hij gewichtig ;-)…)
Goede actie Marco, moedig en kwalitatief, leer ik ook weer van.

Beantwoord

Beantwoord

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Marco Derksen is onderdeel van

Laatste blogs

Bekijk alle blogs (1415)
Contact