26 september workshop: monitoring en webcare in de praktijk

door Arne Keuning op

26 september workshop: monitoring en webcare in de praktijk

Inmiddels heeft deze workshop social media monitoring en webcare plaatsgevonden. Enthousiaste deelnemers zijn naar huis gegaan met een op maat gemaakt plan van aanpak om monitoring en webcare toe te passen in de eigen organisatie. Had je graag mee willen doen aan deze training? Op dinsdag 18 maart 2014 geeft Arne Keuning weer een nieuwe workshop monitoring en webcare.

Internet heeft wereldwijd een revolutie teweeggebracht in de manier waarop mensen met elkaar communiceren en hoe we relaties onderhouden. Het internet is niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. De onbeperkte toegang tot internet heeft onze manier van omgaan met informatie, onze manier van leven en bovenal de manier waarop wij met elkaar communiceren veranderd.

We zien een stijgende lijn in het aantal pieken en het aantal berichten op social media, wat duidelijk maakt dat de consument steeds meer en steeds vaker uit op internet. In ons recente onderzoek naar de status van webcare in Nederland zien we dan ook dat de behoefte naar tools om te monitoren en in dialoog te gaan met de klant groeit. Veel organisaties hebben behoefte aan concrete handvatten voor het inrichten van structurele monitoring- en webcare-activiteiten. Ofwel: Hoe maak je de volgende stap in het embedden van online monitoring en webcare in de organisatie?

Bovenstaande vraag staat centraal tijdens de workshop monitoring- en webcare.

Wat gaan we doen?

De workshop monitoring- en webcare is gericht op organisaties die net begonnen zijn, of een verdiepingsslag willen maken met hun monitoring en webcare-activiteiten. Tijdens deze dag nemen we deelnemers mee in de strategische implementatie van online monitoring en webcare. Is jouw organisatie hiermee al begonnen? Dan helpen we je de implementatie verder te concretiseren.

We bieden deelnemers praktische handvatten op basis van relevante cases en voorbeelden waarmee ze aan de slag kunnen. Onderstaande aandachtsgebieden staan centraal:

  • Aandacht voor keuze en inrichting van jouw monitoringtool;
  • Opstellen en toepassen van een beslisschema en social media richtlijnen;
  • De juiste tone of voice voor online dialoog met de klant;
  • Processen en beleid inrichten voor webcare-activiteiten.

Wat krijg je concreet?

Aan het einde van de dag heb je de juiste tools in handen om monitoring structureel de embedden in de organisatie. Er wordt aandacht besteedt aan de aandachtspunten waar je op moet letten bij het aanschaffen en inrichten van een monitoringtool. Daarnaast wordt aandacht besteedt aan het beleidsmatig inrichten van webcare en monitoring. Naast een beslisschema en social media richtlijnen ken je de processtappen om webcare en monitoring organisatiebreed te integreren. Op basis hiervan hebben deelnemers aan het einde van de dag een op maat gemaakt plan van aanpak.

Aansluitend organiseren we twee maanden na de workshop gratis een follow-up. Via Google Hangout bieden we een unieke online kennis- en  ervaringsbijeenkomst aan. Tijdens deze sessie kunnen alle deelnemers en de trainers hun ervaringen met elkaar delen. Daarnaast kun je vragen en de voortang van de monitoring en webcare-activiteiten delen en toetsen.

Trainingsdag

Datum: woensdag 26 september 2012

Tijd: 9:30 – 18:00

Locatie: Sweerts de Landasstraat 65 te Arnhem (Digitaal Communicatie Lab Arnhem)

Het programma 

9:30 – 10:00 Welkom met koffie en thee 
10:00 – 12:00 Ochtendprogramma: Theorie Een theoretisch gedeelte waarin we aandacht besteden aan de laatste trends en ontwikkelingen in de markt en het veranderende medialandschap en consumentengedrag. Aan de hand van voorbeelden en best practices van monitoring en webcare gaan we in op de vraag wat deze veranderingen betekenen voor je organisatie. besteden we aandacht aan waar organisaties op moeten letten bij het kiezen en inrichten van een monitoringtool.
12:00 – 13:00 Lunch pauze 
14:00 – 17:00  Middagprogramma: Praktijk In het praktische middagprogramma gaan we in op de volgende vragen:

  • Opstellen en toepassen van een beslisschema en social media richtlijnen;
  • De juiste tone of voice voor online dialoog met de klant;
  • Processen en beleid inrichten voor webcare-activiteiten.
We gaan concreet aan de slag met het opstellen van een plan van aanpak voor de inzet van monitoring en webcare binnen je organisatie aan de hand van praktische modellen.
Terugkoppeling en feedback
17:00 – 18:00 Afsluiting en borrel

 

Kosten en aantal deelnemers

De Workshop Monitoring- en Webcare kost € 395,- (excl. BTW) per persoon inclusief lunch. Daarbij krijgt iedere deelnemer het Marketingfacts Jaarboek 2012 cadeau. De cursus gaat door bij minimaal 5 aanmeldingen.

Korting!
Meld je namens een organisatie een tweede of volgende deelnemer aan, dan krijgt deze € 100,- korting op de cursusprijs.

Aanmelden?

Aanmelden voor de Workshop Monitoring- en Webcare kan door dit formulier in te vullen. Mocht dat niet lukken of heb je een andere vraag over de workshop stuur dan een mail naar algemeen@upstream.nl. Bellen kan ook: 026 – 711 38 24.

Trainers

Marco Derksen
Initiatiefnemer van en drijvende kracht achter Marketingfacts: de meest toonaangevende marketingblog van Nederland. Marco is medeoprichter en -eigenaar van Arnhem Dichtbij, FoodNext, TravelNext en SportNext. Daarnaast is hij eigenaar van Upstream: een organisatieadviesbureau dat zich op basis van actuele marktkennis richt op het inspireren van organisaties, het geven van strategisch advies en ondersteuning biedt bij de implementatie van social business. Klanten van Upstream zijn, onder meer, Deli XL, TUI, Radboud, Rabobank, TMG en ING.

Arne Keuning
Arne Keuning voert, als projectmanager internet, projectmanagement uit over het ontwerpen, realiseren, beheren en optimaliseren van websites, communities, intranet, webapps, mobile en andere webtoepassingen (maps, widgets, rss, microdata, e.a.). Daarnaast informeert & adviseert Arne Keuning over innovatieve en succesvolle internetstrategie & internetoplossingen.

Upstream

Upstream help organisaties social business toe te passen en zo te voldoen aan de nieuwe verwachtingen van klanten, medewerkers en andere betrokkenen. Wij helpen ze hun stem een plaats te geven in de bedrijfsvoering. Tegen de traditionele stroom en hiërarchie in en rechtstreeks terug naar de oorsprong: dat bieden wat zij verlangen, of meer.

Dit doen we door actief kennis te ontwikkelen samen met de door ons opgerichte platformen als Marketingfacts, TravelNext, FoodNext en SportNext. In deze combinatie van kennisontwikkeling en consultancy op het gebied van social business lopen we voorop in Nederland.

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Arne Keuning is onderdeel van

Laatste blogs

Bekijk alle blogs (1315)
Contact