Blog:

Workshop Webcare 12 juni 2013

door Arne Keuning op

Workshop Webcare 12 juni 2013

De klant stelt steeds meer vragen via social media aan bedrijven, overheden en organisaties. De behoefte en noodzaak om iets te doen met deze online vragen groeit.

We moeten de dialoog aangaan. Maar hoe? Webcare en de daarbij behorende tools om te monitoren zijn hierin de oplossing. Onze workshop Webcare biedt handvatten voor het inrichten van je organisatie op de gewijzigde manier van communiceren en het opzetten van structurele webcare-activiteiten.


Datum: woensdag 12 juni, van 9.30 – 17.30 uur

Locatie: Upstream, Sweerts de Landasstraat 65 te Arnhem

 

Voor wie?
De workshop webcare is gericht op medewerkers van organisaties die willen beginnen of net begonnen zijn met webcare. Tijdens deze dag nemen we je mee in de strategische implementatie van webcare. Is jouw organisatie hier al mee begonnen? Dan helpen we je verder de invoering te concretiseren.


Wat gaan we doen?
We bieden je praktische handvatten op basis van relevante cases en voorbeelden waarmee je direct aan de slag kan gaan. De volgende aandachtsgebieden staan centraal:

  • Wat wil je bereiken met webcare?;
  • Aandacht voor keuze en inrichting van jouw tool;
  • Opstellen en toepassen van een beslisschema en social media richtlijnen;
  • De juiste tone-of-voice voor online dialoog met de klant;
  • Processen en beleid inrichten voor webcare-activiteiten.

Wat weet je aan het einde van de dag?
Aan het einde van de dag heb je de juiste tools in handen om webcare structureel in te voeren in de organisatie. Er wordt aandacht besteed aan waar je op moet letten bij het aanschaffen en inrichten van een monitoringtool waarmee je kunt luisteren en de dialoog kunt aangaan. Aan het einde van de dag neem je een op maat gemaakt plan van aanpak meer naar huis hoe webcare organisatiebreed te integreren.


Gratis follow-up
Twee maanden na afloop van de workshop organiseren we gratis een follow-up. Via Google Hangout bieden we je een unieke online kennis- en ervaringsbijeenkomst aan. Tijdens deze sessie kunnen alle deelnemers hun ervaringen over de eerste twee maanden met elkaar delen en bespreken met de trainers.


Datum:
 woensdag 12 juni 2013 van 9.30 – 17.30 uur
Locatie: Upstream, Sweerts de Landasstraat 65 te Arnhem


Het programma:

9.30 – 10.00 uur:
Kennismaking onder het genot van een kop koffie of thee

10.00 – 10.30 uur:
Het veranderend medialandschap

10.30 – 12.30 uur:
In 8 stappen naar een goede (implementatie-) strategie van webcare

12.30 – 13.30:
Lunchpauze

13.30 – 16.30 uur:
Het interactiewiel als model voor webcare (luisteren, spotten, verwijzen, dialoog en registreren)

16:30 – 17:00 uur:
Ruimte voor discussie en vragen

17.00 – 17.30 uur: 
Terugkoppeling workshop en afsluitende borrel


Kosten:
De Workshop Webcare kost € 495,- (excl. 21% BTW) per persoon. Daarbij krijgt iedere deelnemer het Marketingfacts Jaarboek 2013/2014 cadeau. De cursus gaat door bij minimaal 5 aanmeldingen, maximaal 8 deelnemers. Uiterlijk 2 weken voor aanvang van de workshop hoor je of deze definitief doorgaat (bij afmelding 2 weken voor aanvang zijn wij genoodzaakt het totale bedrag á € 495,- in rekening te brengen).


Korting!
Kom je samen met meerdere deelnemers van je bedrijf naar de workshop? Dan krijgt iedere tweede of volgende deelnemer € 100,- korting.

Aanmelden

Aanmelden voor de Workshop Webcare kan door dit formulier in te vullen. Mocht dat niet lukken of heb je een andere vraag over de workshop stuur dan een mail naar Marloes van Willigenburg: marloes@upstream.nl. Bellen kan ook: 026 – 711 38 24.

 

Trainers

Marco Derksen

Foto Marco Derksen

 

 

 

 

Marco Derksen is partner en oprichter van Upstream. Upstream adviseert en inspireert organisaties op basis van actuele marktkennis door het geven van strategisch social media advies en ondersteunt bij de implementatie ervan om te komen tot organisatieverandering in de netwerksamenleving.

Daarnaast is Marco initiatiefnemer en drijvende kracht achter Marketingfacts; hét platform voor interactieve marketing van Nederland. Daarnaast is Marco medeoprichter van Arnhem Direct, FoodNext, TravelNext en SportNext. Dit zijn de kennisplatformen waarmee Upstream marktkennis ontwikkeld.

Arne Keuning

Arne legt op dit moment de laatste hand aan de invoering van webcare bij de grootste travelpartij die wij in Nederland kennen; TUI Nederland. Bij TUI Nederland staat Arne met zijn voeten in de klei wat betreft de lessons en learnings van webcare. Daarom is Arne bij uitstek de uitgelezen persoon die jou als deelnemer alles kan vertellen over webcare. Op praktisch en strategisch niveau kun je hem alles vragen tijdens de workshop.

Arne Keuning is projectmanager internet en werkt als zelfstandig ondernemer aan opdrachten voor klanten, waaronder TUI Nederland. Samen met Upstream schreef hij de Social Media Strategie en richt hij nu webcare in voor merken als Arke, ArkeFly, KRAS en Sunplugged. Hierbij worden monitoringtools ingericht om goed te kunnen luisteren, beslisschema’s gemaakt voor verwijzing en medewerkers getraind om de dialoog aan te kunnen gaan.

 

Ronald van der Aart

Managing consultant Ronald van der Aart van RepMen werkte achtereenvolgens bij PR-adviesbureau Van Rossum & Partners, de Nederlandse Ski Vereniging, stadion Amsterdam ArenA, sponsoringadviesbureau GLP en vanaf 1999 bij UPC Nederland. Bij het kabelbedrijf stond hij mede aan de wieg van het UPC Webcare Team. Daarvoor ontving hij namens UPC Nederland de Corporate Social Networking Award 2009 in ontvangst nemen.In juli 2009 verliet hij UPC om RepMen op te richten. Met RepMen adviseert hij over online reputation management en heeft hij inmiddels verschillende webcare teams getraind en begeleid. Sinds 2010 is hij programmeur van het jaarlijkse Social Media Congres.

 

Achtergrondinformatie monitoring en webcare:

We zien een stijgende lijn in het aantal pieken en het aantal berichten op social media, wat duidelijk maakt dat de consument zich steeds meer en vaker uit op internet. De onbeperkte toegang tot (mobiel) internet heeft onze manier van omgaan met informatie, onze manier van leven en bovenal de manier waarop wij met elkaar communiceren veranderd.

In november 2012 heeft Upstream een onderzoek uitgevoerd in samenwerking met Repmen naar monitoring- en webcaretools. Om hiermee een eerste stap te zetten naar transparantie in de markt. Welke features zijn het meest belangrijk, welke verschillen zijn er tussen de tools en hoe is een selectie en implementatieproces het beste in te richten?

In onderzoek uit 2011 naar de status van webcare in Nederland zien we dan ook dat de behoefte naar inzet van webcare met bijbehorende tools om te monitoren en in dialoog te gaan met de klant/consument groeit.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Arne Keuning is onderdeel van

Laatste blogs

Bekijk alle blogs (1415)
Contact