Welke boeken neem jij mee op vakantie?
- The New Age of Innovation: Driving Co-Created Value Through Global Networks van C.K. Prahalad en M.S. Krishnan over hoe bedrijven kunnen overleven in een wereld die steeds ‘platter’ wordt.
- Groundswell: Winning in a World Transformed by Social Technologies van Charlene Li en Josh Bernoff (beide Forrester Research) beschrijft een social media strategie voor bedrijven.
- In zijn nieuwste boek Who’s Your City: How the Creative Economy Is Making Where to Live the Most Important Decision of Your Life stelt auteur Richard Florida de vraag of het in deze geglobaliseerde wereld nog relevant is waar je woont. In tegenstelling tot Thomas Friedman, die in The World is Flat net als Prahalad en Krishnan beweert dat dankzij huidige communicatietechnologie niet uitmaakt waar je woont, meent Florida dat de wereld helemaal niet plat is en het wel degelijk uitmaakt waar je woont.
- Me the media van Jaap Bloem, Sander Duivestein en Menno van Doorn over het verleden, heden en toekomst van de derde mediarevolutie.
- We Think van Charles Leadbeater over hoe het web onze wereld verandert in een cultuur waarin steeds meer mensen hun ideen kunnen uiten en delen met anderen.
- Join the Conversation is het tweede boek van Joseph Jaffe waarin hij verder ingaat op het veranderende medialandschap. Een medialandschap waarin zenden steeds minder werkt en waarbij de conversatie steeds belangrijker wordt.
Iemand nog aanvullende tips voor boeken die ik absoluut moet lezen deze zomer? Voeg ze toe aan de reacties op Marketingfacts!