Blog:

Wat zijn de businessmodellen voor (online) uitgevers?

door Marco Derksen op

Wat zijn de businessmodellen voor (online) uitgevers?

media-consumptie publishing on demand online advertising =>target advertising user generated content User generated content als besparing of verrijking? paid content e-commerce social shopping long tail search digital right management alles wat kopieerbaar is heeft geen waarde! hoe ga je waarde verpakken in content? belgische onderzoek naar paid content! missie -> visie -> doelstellingen

http://www.denieuwereporter.nl/?p=740
http://www.marketingfacts.nl/berichten/20070112_het_nieuwe_uitgeven1/

http://www.planet.nl/planet/show/id=1812760/contentid=629012
Reed: Met online uitgeven valt geld te verdienen

Uit de oude doos:
http://www.marketingfacts.nl/berichten/technologie_biedt_journalistiek_nieuwe_uitdagingen/
http://www.marketingfacts.nl/berichten/is_er_een_toekomst_voor_kranten_en_tijdschriften/
http://www.marketingfacts.nl/berichten/online_uitgeven_tijdschriften_nog_geen_succes/

Bij de buren:
http://www.firstmonday.org/issues/issue8_6/schiff/index.html
http://www.frankwatching.com/archive/2006/02/21/event-het-nieuwe-uitgeven/
http://blog.idg.nl/wordpress/2006/06/20/digitaal-inzicht/
http://www.senefelder.nl/smd/overons/seminars/seminar2006_1.html
http://villa.intermax.nl/digiproject/n/artikelen/interview_molenaar.htm
http://www.mediaonderzoek.nl/comments.php?id=670_0_1_0_C
http://www.masternewmedia.org/news/2006/11/28/business_blogs_and_the_business.htm
http://www.denieuwereporter.nl/index.php?tag=business-models
http://www.frankwatching.com/archive/2005/11/21/top-10-business-models-voor-bloggers/
http://ask.slashdot.org/article.pl?sid=05/08/19/1433213
http://www.clickz.com/showPage.html?page=2177381
http://www.clickz.com/showPage.html?page=3393121
http://www.clickz.com/showPage.html?page=3404451
http://www.online-publishers.org/globalforum/
http://www.masternewmedia.org/news/2005/12/28/usergenerated_content_is_online_content.htm
http://www.stylusinc.com/website/business_models.htm
http://www.econtentmag.com/Articles/ArticleReader.aspx?ArticleID=7860&ContextSubtypeID=12

http://www.ojr.org/ojr/stories/061213niles/
http://www.immediatefuture.co.uk/593

=============================================================

Bronnen:
http://www.netkwesties.nl/
http://www.hetnieuweuitgeven.nl/
http://www.bedrijfsfondspers.nl/
http://www.inct.nl/
http://www.platformforpublishers.nl/
http://www.mediafacts.nl/
http://www.uitgeversacademie.nl/
http://www.denieuwereporter.nl/
http://www.nuv.nl/
http://weblog.inctspiratie.nl/
http://www.nextlevelconsult.nl/blog/

Publishing Alert:
http://www.howardshome.com/publishing_v2/t/home.xml?uid=26902

Internationaal
http://www.online-publishers.org/
http://www.ojr.org/
http://www.econtentmag.com/

=================================================================

Voorbeelden:

Life & Cooking
Idols
NRC Next
http://www.planet.nl/planet/show/id=118880/contentid=795833/sc=1ab49c
Marketingfacts/Foodlog, etc

Andere voorbeelden:
http://www.sellaband.com/
http://jwikert.typepad.com/the_average_joe/2007/01/wikinomics_by_d.html

http://blog.adformatie.nl/index.php/entries/cbs-gooit-digitale-strategie-om/

http://www.zbc.nu/
http://www.kennisportal.com/
http://www.12manage.com/

===========================================

InCTspiratie congres, november 2006:
http://weblog.inctspiratie.nl/
http://weblog.inctspiratie.nl/files/Ariens.ppt
http://weblog.inctspiratie.nl/files/Achterberg.ppt
http://weblog.inctspiratie.nl/files/Kuyvenhoven.ppt
http://weblog.inctspiratie.nl/files/Rutten.ppt

NU.nl =>
Met een onwaarschijnlijke groei van 7 procent pageviews per maand heeft deze online krant in oktober van dit jaar in totaal 237 miljoen pageviews bereikt. “Wij kunnen niet verklaren waarom die groei er is. Maar de grap is”, besloot Kuyvenhoven, “dat Nu.nl niet meer dan vier man redactie heeft. Tot voor kort zelfs maar drie.” (nov. 2006)

Verslagen:
http://mimblog.nl/?p=256

================================================================

http://journalism.utexas.edu/onlinejournalism/

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Marco Derksen is onderdeel van

Laatste blogs

Bekijk alle blogs (1315)
Contact