Blog:

The Wisdom of Crowds

door Marco Derksen op

The Wisdom of Crowds

Igor Beuker is op dit moment in de VS en volgt daar het congres Zeitgeist '05, het Google-congres waar 400 gasten op uitnodiging aanwezig zijn. Helaas nog weinig verslagen van het congres, wel is duidelijk dat het een bijzondere ervaring moet zijn om in 2 dagen tijd presentaties te mogen beluisteren van sprekers als Barry Diller, Jeffery Cole, Jonathan Miller, Malcolm Gladwell, Chris Anderson, Reed Hastings, Craig Newmark, Arthur Sulzberger, Ray Kurzweil, Zoe Baird, Yusuf Mehdi, Tom Rogers, Dr. James Billington, James Surowiecki, John Hennessey en natuurlijk Sergey Brin en Larry Page. Een van de interessante sprekers is James Surowiecki, auteur van The Wisdom of Crowds. In zijn boek en tijdens de presentatie, gaat Surowiecki in op hoe internet ingezet kan worden als nieuwe onderzoekstool onder grote groepen consumenten. "Consumenten zijn eager om u alles te vertellen, als u maar de juiste vragen stelt", is zijn boodschap. Igor, bedankt voor de tip!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Marco Derksen is onderdeel van

Laatste blogs

Bekijk alle blogs (1415)
Contact