Blog:

The Mobile Future

door Marco Derksen op

The Mobile Future

Afgelopen week las ik een uitstekend artikel van Roland Legrand op T-zine, de weblog over technologie en media van het Vlaamse dagblad De Tijd. In het artikel gaat Legrand in op de mogelijke media-ontwikkelingen door de opkomst van nieuwe mobiele telefoons (zoals de deze week gelanceerde iPhone 3G). Centrale vraag die Legrand zichzelf stelt is wat betekent het als we straks allemaal snel en eenvoudig mobiel kunnen surfen, gekoppeld aan GPS, 3D-omgevingen en sociale netwerken? Volgens Legrand leidt eea tot mixed reality of augmented reality (zie ook: Augmented Reality for Advertisers). Een expert op dit onderwerp is Mike Liebhold van het Californische Institute for the Future. In bovenstaande presentatie tijdens Metaverse U Conference gaat Liebhold in op de vermenging van de fysieke en virtuele wereld. Denk daarbij aan computergegenereerde data die wordt gekoppeld aan fysieke beelden zoals bijv. informatie over gebouwen, prijsvergelijkingen en driedimensionale weergaves van gebouwen. Hieronder probeer ik voorbeelden te geven die Liebhold en anderen geven:

The Future of Electronic Field Technology (Sean White):

<!–

Augmented Reality for Mobile:

Kooaba Mobile Visual search:

Google Earth 3D:

Google Lively:

NTT DocoMo’s Concept Video of 4G Mobile Services:

To be continued

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Marco Derksen is onderdeel van

Laatste blogs

Bekijk alle blogs (1415)
Contact