Blog:

The Future of Interactive Advertising

door Marco Derksen op

The Future of Interactive Advertising

Eerder deze week wees ik op Marketingfacts al naar het jaarlijkse IAB MIXX-congres waar Neal Mohan en Barry Salzman van Google de toekomst schetsten van display advertising: Display 2015: Smart and Sexy (video). Belangrijke ontwikkelingen volgens Google zijn de veranderingen in afrekenmodellen zoals de cost-per-view (CPV), target advertising en het toenemende gebruik van real-time bidding (RBT). Vandaag heb ik eens een rondje gemaakt langs de (internationale) websites met de best practices op gebied van interactive advertising zoals SpinAwards, Creative Showcase, London International Awards, One Show Interactive, WebAwards, The Webby Awards, Ads of the World en Cannes Lions Archive (betaald). Een selectie van de best practices heb ik in de volgende presentatie weergegeven:

Wat opvalt is dat de meeste prijswinnende interactieve campagnes van dit moment sterk gebruik maken van video en/of rich media waarbij bereik voor belangrijk deel wordt gegenereerd door inzet van sociale media. Gebruikers kunnen vaak zelf aan de slag met de content en de campagnes zijn zodanig opgezet dat content op eenvoudige manier kan worden gedeeld met anderen. De toekomst van interactive advertising ligt mijn inziens dan ook vooral video en social media. Video voor het overbrengen van de boodschap en social media voor de verspreiding waarbij de combinatie vooral ook moet zorgen voor de beleving.

1 reactie

Beantwoord

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Marco Derksen is onderdeel van

Laatste blogs

Bekijk alle blogs (1262)
Contact