Blog:

The Future of Augmented Reality

door Marco Derksen op

The Future of Augmented Reality

In het najaar van 2007 schreef ik voor het eerst over augmented reality. Augmented reality (letterlijk vertaald toegevoegde werkelijkheid) gaat over het combineren van de echte wereld met de virtuele data: (...) Augmented Reality (AR) is a field of computer research which deals with the combination of real world and computer generated data. At present, most AR research is concerned with the use of live video imagery which is digitally processed and "augmented" by the addition of computer generated graphics. Advanced research includes the use of motion tracking data, fiducial marker recognition using machine vision, and the construction of controlled environments containing any number of sensors and actuators. (...) Ik gaf destijds een aantal voorbeelden van augmented reality (in advertising). Maar waar staan we vandaag de dag en wat is de toekomst van augmented reality?

Ondanks dat augmented reality al een tijd bestaat, heeft het pas in 2009 echt de aandacht van de media. Maarten Lens-FitzGerald van SPRXmobile publiceert in april 2009 op Marketingfacts de Augmented Reality Hype Cycle waarmee een beeld wordt geschetst van de verschillende technieken en trends in augmented reality. De Augmented Reality Hype Cycle is ge

1 reactie

Beantwoord

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Marco Derksen is onderdeel van

Laatste blogs

Bekijk alle blogs (1407)
Contact