The Century of the Self


Wat is de stand van webcare anno 2020?
Wat is de stand van zaken anno 2020 op het gebied van webcare en andere vormen van digitaal klantcontact? Welke […]
The Century of the Self
Wat is de stand van zaken anno 2020 op het gebied van webcare en andere vormen van digitaal klantcontact? Welke […]
Digitale Transformatie solliciteert naast COVID-19 misschien wel naar een van de meest besproken onderwerpen in het bedrijfsleven. Er zijn zoveel […]
Voor docenten in het Hoger Onderwijs hebben Coosto en Upstream de lesmodule Social Media Analyse in het Hoger Onderwijs ontwikkeld […]
5 reacties
Grappig. Psycho-analyses is één van de theorieën die je als filmstudent (dat was ik in 1995) moet kennen, naast cultural studies, semiotics etc. etc. Er is een documentaire uit de jaren ’60 waarin psycho-analyse als theorie wordt toegepast. Het gaat om een experiment waarin testpersonen zogenaamd stroomschokken krijgen. De echte testpersonen waren mensen die de schokken uit moesten delen. Zij werden getest op hun morele grens.
Absolute aanrader, deze serie van Curtis. Ben benieuwd wat je er van vindt.
Lijkt me erg interessant. Ik bewaar het nog even voor een regenachtiger dag maar zal de links in het achterhoofd houden.
Thxs
Eerste twee delen inmiddels gekeken, inderdaad een lange zit maar wel een aanrader!
De eerste 2 delen waren voor mij vrij shoquerend. Zou er geen interventie plaats moeten vinden? Meaning: zouden politici geen stokje moeten steken tussen het uitbrengen van deze docu? Want mijn hele perceptie op de politiek is voorgoed veranderd. En ook op het consumentisme. Er zijn genoeg mensen die er baat bij zouden hebben als wij voorgoed consument bleven, genoeg mensen die ons willen laten geloven dat de politiek een schone zaak is. En nu de waarheid onthuld is, zie ik nog steeds geen beweging in mensen, niet dat ik hiermee bedoel dat iedereen dit gezien heeft, maar het woordje zou toch wel verspreid moeten zijn? Nee. Er blijven altijd domme mensen die makkelijk te manipuleren zijn en niet verder kunnen kijken. Mensen die het nog steeds belangrijk vinden bij te blijven bij de mode, merknamen materialistisch en ‘ leeg’ . Raar he.