The Business of Social Networks


Wat is de stand van webcare anno 2020?
Wat is de stand van zaken anno 2020 op het gebied van webcare en andere vormen van digitaal klantcontact? Welke […]
The Business of Social Networks
Wat is de stand van zaken anno 2020 op het gebied van webcare en andere vormen van digitaal klantcontact? Welke […]
Customer experience expert, auteur en spreker Steven van Belleghem sprak op 23 april 2020 -midden in de coronacrisis- met Jim […]
Over digitaal vergaderen en op afstand werken is al veel geschreven. Platformen als Zoom, Skype, Teams, Google Meet en dergelijke […]
4 reacties
Een maand eerder had hetzelfde MIT Technology Review het artikel Social Networking is not a business (via: SpeechRep).
Economist had in maart 2008 het artikel Online social networks: Everywhere and nowhere waarin het oa ging over het feit dat social networks dan wel steeds meer ons leven beinvloedt, het is daarmee zeker nog geen zakelijk succes.
Interessante posting Marco.
De visie zoals hier is geschetst lijkt me toch pijnlijk voor beheerders/eigenaren van social networks.
Adverteerders blijven huiverig voor de netwerken.
Wat ik zelf met een klein veld onderzoek heb kunnen onderstrepen is dat mensen op social network sites heel anders reageren op advertenties en hier ook absoluut geen behoefte aan hebben.
@Paul: Thx! Het geeft in ieder geval een tegengeluid op de hosanna-geluiden die we via websites als TechCrunch te horen krijgen (zie bijv. Wat is de echte waarde van sociale netwerken?