Blog:

The Business of Social Networks

door Marco Derksen op

The Business of Social Networks

Yuri van Geest wees me recentelijk op een interessant artikel in MIT Technology Review getiteld The Business of Social Networks: Can social-networking sites make money? (deel 2) (pdf). Lode Broekman heeft er op zijn weblog een korte samenvatting van gemaakt: (...) Het verhaal wat verteld wordt, brengt geen goed nieuws voor de beheerders van sociale netwerken die hoge verwachtingen hebben bij de verwachte winstgevenheid van hun activiteit. Termen als Bubble 2.0 komen nog al eens voorbij. Er worden harde vragen gesteld bij de omzet- en winstverwachtingen. (...) De video is een uitzending van Rocketboom (november 2007) met Joanne Colan.

4 reacties

Beantwoord

Beantwoord

Interessante posting Marco.

De visie zoals hier is geschetst lijkt me toch pijnlijk voor beheerders/eigenaren van social networks.

Adverteerders blijven huiverig voor de netwerken.

Wat ik zelf met een klein veld onderzoek heb kunnen onderstrepen is dat mensen op social network sites heel anders reageren op advertenties en hier ook absoluut geen behoefte aan hebben.

Beantwoord

Beantwoord

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Marco Derksen is onderdeel van

Laatste blogs

Bekijk alle blogs (1407)
Contact