Blog:

Tabaksfabrikant zet jonge hippe mensen in om roken te promoten

door Marco Derksen op

Tabaksfabrikant zet jonge hippe mensen in om roken te promoten

Het Britse Imperial Tobacco, een van de grootste tabaksfabrikanten ter wereld, zet in Nederland jonge en creatieve mensen in om de verkoop van shag en sigaretten onder jongeren te vergroten aldus het uitgebreid artikel vandaag in NRC Handelsblad (print).

Het gaat om zestig vernieuwende modeontwerpers, muzikanten en reclamemakers, die worden beloond met sloffen sigaretten. Ze zijn 21 jaar en ouder en beloven in een contract geheimhouding over “het bestaan, de aard en de inhoud” van de overeenkomst. In ruil voor maandelijks twee sloffen sigaretten van het merk Gauloises moeten zij formeel drie keer per jaar marketingidee

2 reacties

Profielfoto
robin op schreef:

schandalig. ze moesten zich schamen.
ze zouden sowieso eens moeten nadenken over hun product en de gevolgen. bad karma zeg ik.
btw, THE INSIDER van regisseur Michael Mann blijft een mooie (anti)rookfilm.

Beantwoord

Imperial Tobacco schort marketing gericht op trendsetters op:

[i](…) Tabaksfabrikant Imperial Tobacco, die jonge en creatieve mensen inzet om de verkoop van sigaretten onder jongeren te vergroten, stopt daar voorlopig mee. De marketingactiviteit wordt volgens een woordvoerder van het bedrijf opgeschort. De Voedsel en Warenautoriteit besloot de marketingpraktijken van het beursgenoteerde Britse bedrijf te onderzoeken na publicatie erover in NRC Handelsblad, afgelopen zaterdag. (…)[/i]

Beantwoord

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Marco Derksen is onderdeel van

Laatste blogs

Bekijk alle blogs (1407)
Contact