Tabaksfabrikant zet jonge hippe mensen in om roken te promoten
Het gaat om zestig vernieuwende modeontwerpers, muzikanten en reclamemakers, die worden beloond met sloffen sigaretten. Ze zijn 21 jaar en ouder en beloven in een contract geheimhouding over “het bestaan, de aard en de inhoud” van de overeenkomst. In ruil voor maandelijks twee sloffen sigaretten van het merk Gauloises moeten zij formeel drie keer per jaar marketingidee
2 reacties
schandalig. ze moesten zich schamen.
ze zouden sowieso eens moeten nadenken over hun product en de gevolgen. bad karma zeg ik.
btw, THE INSIDER van regisseur Michael Mann blijft een mooie (anti)rookfilm.
Imperial Tobacco schort marketing gericht op trendsetters op:
[i](…) Tabaksfabrikant Imperial Tobacco, die jonge en creatieve mensen inzet om de verkoop van sigaretten onder jongeren te vergroten, stopt daar voorlopig mee. De marketingactiviteit wordt volgens een woordvoerder van het bedrijf opgeschort. De Voedsel en Warenautoriteit besloot de marketingpraktijken van het beursgenoteerde Britse bedrijf te onderzoeken na publicatie erover in NRC Handelsblad, afgelopen zaterdag. (…)[/i]