Blog:

Social Web Analytics

door Marco Derksen op

Social Web Analytics

Werd vanmorgen door Robin Wauters gewezen op The Social Web Analytics eBook 2008 (pdf) van Philip Sheldrake. Sheldrake definieert zelf Social Web Analytics als: (...) the application of search, indexing, semantic analysis and business intelligence technologies to the task of identifying, tracking, listening to and participating in the distributed conversations about a particular brand, product or issue, with emphasis on quantifying the trend in each conversation's sentiment and influence. (...) Nog niet gelezen maar lijkt me een must read!

3 reacties

Ik kwam hem ook al tegen en heb hem dit weekend even doogebladert.

Het is in essentie een lijst met gratis en betaalde tools die er momenteel op de markt zijn om het ‘social web’ te meten.

Er wordt verder niet tot nauwelijks ingegaan op het onderwerp analytics zelf.

Beantwoord

Beantwoord

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Marco Derksen is onderdeel van

Laatste blogs

Bekijk alle blogs (778)
Contact