Blog:

Reizen 2.0

door Marco Derksen op

Reizen 2.0

Eind vorig jaar hield ik een presentatie over Travel 2.0 tijdens het Reisseminar van Wegener. Het onderwerp heeft me sindsdien niet meer losgelaten en achter de schermen wordt dan ook hard gewerkt aan een mogelijke spinoff (daarover later meer). Vandaag in Het Financieele Dagblad een aantal artikelen van Bert van Dijk over internet en reizen zoals 'Luchtvaart wil grip vergroten op reizigers' (over KLM dat webcommunities bouwt voor reizigers) en 'Beter voorbereid op vakantie' (over de nieuwe internetmogelijkheden voor reizigers).

Op zijn weblog Frontrunner geeft Bert van Dijk de verwijzingen naar de websites van bedrijven die worden genoemd in de artikelen zoals:

http://blogs.fd.nl/frontrunner

Miljardenbusiness

In 2006 boekten Nederlanders bijna 12 miljoen vakanties via internet. Hieronder vallen pakketreizen, maar ook de aanschaf van een ticket. Dat blijkt uit gegevens van het Continu Vakantie Onderzoek. De reissom ligt op internet lager dan wanneer de reis via een fysiek reisbureau wordt geboekt. Wel loopt het gemiddelde reisbedrag na een daling in eerdere jaren sinds vorig jaar weer op. De omzet van de online reisbranche in 2006 in Nederland bedroeg euro 1,2 mrd. Dat blijkt uit de Thuiswinkel Markt Monitor 2006 uitgevoerd door Blauw Research/Thuiswinkel.org.

Kies je buurman

Wie op lange vluchten zijn gemoedstoestand niet wil laten afhangen van de willekeur van de reserveringscomputer van de luchtvaartmaatschappij, kan op Airtroductions.com zelf zijn of haar buurman uitkiezen. Na het aanmaken van een profiel met persoonlijke interesses, zoals beroep en andere wetenswaardigheden, gaat de computer op zoek naar andere geregistreerden die een zelfde vlucht willen maken. Airtroductions hoopt niet alleen dat vluchten plezieriger worden, maar verwacht ook dat er daardoor zakendeals tussen passagiers worden gesloten.
–>

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Marco Derksen is onderdeel van

Laatste blogs

Bekijk alle blogs (1262)
Contact