Prahalad's New Age of Innovation
In het boek stelt Prahalad samen met co-auteur M.S. Krishnan, beide van de University of Michigan Ross School of Business, dat de marktleiders van morgen geen volledig eigen producten en diensten meer zullen aanbieden, maar deze zullen ontwikkelen via een globaal netwerk van toeleveranciers en partners, zodat ze hun klanten op hun meest individuele wenken kunnen bedienen.
Businessweek had eerder al een tweetal video-interviews met Prahalad over zijn nieuwste boek (deel 1, deel 2).
Ook Matthijs van de Broek plaatste eerder dit jaar op Marketingfacts een fragment uit Rick Nieman’s interview met Prahalad (zie video hierboven).
Wie het werk van Prahalad en Krishnan wil volgen kan ik zeker de weblog New Age Of Innovation | A Blog On Transforming Business Models aanbevelen.
3 reacties
Check ook dit eens:
http://www.lunchoverip.com/2008/05/the-value-chain.html
Dank voor de link Sander, interessant! Ben toevallig zelf betrokken bij een open source foodmerk waarbij alle partijen in de keten (incl. consumenten) shareholder kunnen worden.
Vandaag het boek ‘The New Age of Innovation’ binnen gekregen via Amazon.