Wessel de Valk

Programmamanager, strateeg, innovator, adviseur en auteur

Wessel heeft een creatieve, conceptuele geest, die ervoor zorgt dat hij de mogelijkheden van de digitale transformatie veelzijdig inzet bij uiteenlopende projecten.

Wessel de Valk studeerde rechten en criminologie maar kan bogen op een lange carrière in de mediawereld in het algemeen en bij de publieke omroep in het bijzonder. Hij werkte jarenlang in de televisiewereld als maker en gedelegeerd producent voordat hij de overstap maakte naar de digitale wereld. De mogelijkheden van het internet voor de mediamarkt waren groot en Wessel ging de uitdaging aan om naast de traditionele radio- en televisieprogramma’s het internet als volgwaardig digitaal mediaplatform in te zetten. Het resulteerde in grote bezoekersaantallen en nieuwe (thematische) televisiezenders.

Tien jaar geleden is Wessel voor zichzelf begonnen als ondernemer. Het resulteerde in een snelgroeiend technologiebedrijf. Het bedrijf loopt goed waardoor het tijd werd voor Wessel om een nieuwe stap te zetten en nieuwe kansen te zoeken/creëren. De invloed van de digitalisering heeft daarbij zijn voortdurende focus. Snelle veranderingen betekenen ook uitdagende kansen. Nieuwe businessmodellen veranderen niet alleen markten, producten en diensten maar ook de vraag/wens van klanten/consumenten.

Binnen de digitale wereld heeft hij zich, in uiteenlopende rollen, onder meer toegelegd op verbonden organisaties/bedrijven waarin communities, vindbare kennis, expertise en experts centraal staan. Voor uitdagende transities is hij altijd te vinden hij wordt even enthousiast van nieuw concepten of een veranderende koers van organisaties en bedrijven. Verandering gaat vaak langzamer dan ingeschat wordt maar de uiteindelijke impact wordt even vaak onderschat.

Wessel heeft een creatieve, conceptuele geest, die ervoor zorgt dat hij de mogelijkheden van de digitale transformatie veelzijdig inzet bij uiteenlopende projecten. Zijn zakelijke kant als ondernemer maakt dat deze ook rendabel zijn.

De rollen die Wessel goed passen zijn programmamanager, strateeg, innovator en adviseur. Zijn trefwoorden zijn: innovatie, digitaal, verbonden, communities, media, verandering, transformatie, online.

Wessel is ook schrijver van de romans “Bestemming Onbekend” en “Het Patroon’. Zijn derde boek wordt het tweede kwartaal van 2020 verwacht.

Neem contact op

Vul onderstaand formulier in om een bericht te sturen naar Wessel de Valk. Gegevens worden niet opgeslagen voor andere doeleinden.

Wessel de Valk
Bekijk alle blogs (1403)
Contact