Marrigt van der Valk is een ervaren social media professional, trainer en coach. Ze geeft trainingen over o.a. de inzet van social media, Instagram Stories, webcare en LiveChat. Tevens is ze fotograaf en heeft ze een passie voor de natuur.

Op haar 23ste (naast haar opleiding Personeel & Arbeid) sprong Marrigt samen met haar toenmalige partner in het diepe en exploiteerden zij een franchise C1000 supermarkt in Groningen. Midden in de roerige tijd, tijdens de supermarktoorlog was het continu bijschaven van strategie. Aanpassingen in inkoop, personeelsbeleid, lokale marketing tot een ombouw van de winkel naar een pilot met oog op, dat de klant altijd centraal moest staan. Helaas mochten al deze veranderingen niet tijdig het tij kunnen keren en besloten zij de winkel terug te verkopen.

Het waren pittige jaren van hard werken maar de rugzak werd rijkelijk gevuld met kennis, ervaring en de learnings die zij eruit heeft gehaald. “Leren door fouten durven te maken” is één van haar uitspraken, naast de anekdotes en metaforen die zij regelmatig aanhaalt tijdens een van haar trainingen of sessies.

Het zelfstandig ondernemerschap is altijd gebleven ondanks een paar uitstapjes in dienst bij uitzend- en detacheringsbureau als intercedent en recruiter. In die tijd zette zij social media, Hyves en LinkedIn al in om in contact te komen met mensen. En te bouwen aan een eigen online community.

Na een periode van persoonlijke ontwikkeling en te onderzoeken waar haar passies, talenten, kennis en krachten liggen, startte zij haar eigen onderneming op, DURF online branding, marketing, events. Marrigts motto is: “Je hebt DURF nodig om te doen waar je naartoe wilt. Durf te zeggen, durf te vragen, durf te doen.”  Ze werd meerdere malen gevraagd om haar verhaal te delen op scholen, events en bedrijven.

In 2015 organiseerde zij het eerste Twittercongres van Nederland. “Online contact maken, offline de verbinding aan gaan” is niet alleen waar zij in gelooft maar ook doet. Door zelf actief online aanwezig te zijn, contact te maken maakt, kennis te delen en mensen met elkaar te verbinden.

Na het Twittercongres organiseerde zij tweemaal het congres de Dutch YouTube Gathering Industry in de Jaarbeurs Utrecht. Een online video event voor marketeers, managers, distributeurs, YouTubers en bedrijven met o.a Arjen Lubach en Youtuber Kwebbelkop op het podium. 

Upstream kwam op haar pad en geeft zij o.a. diverse trainingen op het gebied van social media, webcare en livechat. Hierin reikt Marrigt de deelnemers handige tools aan en geeft zij inspiratie en inzichten d.m.v. voorbeelden en oefeningen te doen.

Deze op maat gemaakte trainingen heeft ze o.a. al gegeven aan KPN, Telfort, Woningcorporaties, DEEN Supermarkten, Kleurrijk Wonen, Bibliotheken, SocialBieb en de Nationale Ombudsman.

“Het gaat altijd over mensen, niet over techniek. De techniek ontwikkelt zich wel maar het zijn de mensen die het moeten gaan doen.” 

Marrigt focust ze zich niet alleen op de tools, maar vooral op mensen. Daarom begeleidt Marrigt ook medewerkers en managers naderhand bij het toepassen het geleerde en bij het ontwikkelen en coachen van medewerkers.

Instagram, fotografie en natuur

Marrigt is ook als fotograaf in te zetten en maakt voor rapporten, presentaties, blogs, websites, evenementen en tijdschriften foto’s die de verhalen illustreren en versterken. Ook helpt zij Instagram en Instagram Stories inzetten voor het vertellen van een (beeld-)verhaal.

Als ze haar passie voor fotografie combineert met haar liefde voor de natuur, waar zij o.a. zich actief inzet voor Natuurmonumenten en OERRR, dan ontstaan er prachtige foto’s  

 

Neem contact op met Marrigt van der Valk

Vul onderstaand formulier in om een bericht te sturen naar Marrigt van der Valk. Gegevens worden niet opgeslagen voor andere doeleinden.

Marrigt van der Valk

Ik vond het een zeer leerzame training. Vooral veel praktische tips over hoe je kunt reageren op verzoekers. Welke woorden kun je het beste gebruiken en hoe inlevend kun je zijn. Het is voor mij duidelijk geworden dat je echt als 'mens' kunt reageren, en dus niet (te) afstandelijk moet reageren. Mensen voelen zich dan pas echt gehoord. Ik ga er in de praktijk zeker mee aan de slag!

Bram

Afd. Communicatie Nationale Ombudsman

Ik vond de training webcare erg nuttig en het sloot aan bij hetgeen we afgesproken hebben. Het was interactief en dat hield de deelnemers (grotendeels) bij de les. We hebben praktische adviezen gekregen die we meteen in de praktijk kunnen brengen.

Lara Wittkowski

Afd. Communicatie Nationale Ombudsman

Laatste blogs van Marrigt van der Valk

Bekijk alle blogs van (100)
Contact