Jurrien Kamst

Interim Team- of Projectmanager & Product Owner – Data

Jurrien is een ervaren interim team- of projectmanager & product owner met een passie voor data. Hij bouwt en faciliteert teams om state-of-the-art datatoepassingen te bouwen, door zijn verbindende en mensgerichte werkwijze richting stakeholders en team.

Zijn expertise ligt vooral op datagedreven marketing, waarbij hij zich heeft gespecialiseerd in het verzamelen van klantgedrag in alle kanalen.

Een uitdaging voor veel organisaties is om deze data samen te brengen en van hieruit generieke inzichten en een klantcontactstrategie te ontwikkelen. Jurrien brengt deze data samen om vervolgens te vertalen naar inzichten en acties.

Een andere uitdaging waar veel bedrijven mee worstelen is de communicatie tussen data scientisten, analisten en hun interne klanten. Jurrien is in staat om deze kloof te dichten. Hij weet complexe vraagstukken met behulp van data te vertalen naar direct te gebruiken inzichten.

Na zijn studie Econometrie is Jurrien begonnen bij een marktonderzoeksbureau, hij was de eerste analist van bol.com, heeft bij NUON CRM geïntroduceerd en hij werkte op de Marketing Intelligence afdeling van ABN AMRO en SNS Bank. Bij SNS bank is hij doorgegroeid tot manager Marketing Intelligence. Hier heeft hij reeds in 2008, op basis van (online) klantgedrag en klantkenmerken, gepersonaliseerde aanbiedingen en serviceberichten geïntroduceerd en geautomatiseerd. Daarnaast was hij ook verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het klantwaardemodel met bijbehorende klantcontact strategie en dashboarding. Jurrien heeft de afdeling uitgebouwd naar een expertise center op het gebied van on- en offline klantdata.

Sinds september 2018 werkt Jurrien zelfstandig onder de naam Datahart. In deze hoedanigheid is Jurrien verantwoordelijk geweest voor de implementatie van tag management bij een grote bank, alsmede de herinrichting van de complete online dataverzameling.

Hij ondersteunt op dit moment het Nederlands Handbalverbond met het opstellen van hun meerjarenbeleidsplan. Hij focust zich op het meetbaar maken van resultaten en de inrichting van stuurinformatie en dashboarding.

Jurrien werkt graag aan complexe uitdagingen, zowel op de inhoud als ook op het gebied van stakeholders en interne politiek. Zijn focus ligt op het creëren van een datagedreven organisatie waarin teams zich kunnen focussen op hun expertise en succesvol worden. Hij heeft ervaring op het gebied van marketing automation, data science & analytics.

Neem contact op

Vul onderstaand formulier in om een bericht te sturen naar Jurrien Kamst. Gegevens worden niet opgeslagen voor andere doeleinden.

Jurrien Kamst
Bekijk alle blogs (1403)
Contact