Ewout Wolff

Ewout Wolff is een ervaren digital marketing manager en adviseur. Als digital marketing manager heeft Ewout ruime ervaring in digital marketing en leiding geven aan marketing teams.

Hij kent het online marketing vak vanuit de praktijk: sinds 1993 heeft hij ervaring opgedaan met bedenken en realiseren van online concepten. Als leidinggevende van online teams heeft hij de afgelopen 24 jaar gewerkt voor veel bedrijven waaronder Philips, TomTom, De Efteling, Freo, Verus en Auping.

Over Ewout Wolff

Ewout is geboren en getogen in Rotterdam en komt uit een ondernemersfamilie. Daar kreeg hij commercie en interesse voor innovatie met de paplepel ingegoten. Na een studie fiscaal recht in Leiden deed hij een MBA bij de Erasmus Universiteit.

In 1993 zag hij voor het eerst het internet en was meteen gegrepen door deze toen vreemde en fascinerende wereld. Wat eerst nog een hobby was, werd als snel werk en vanaf 2007 werkte hij als zelfstandige online marketing manager. Na 10 jaar werk als interim manager is hij in juli 2017 partner geworden bij Upstream.

In zijn vrije tijd probeert hij te joggen, wandelt het Pieter Pad met zijn zoons en speelt golf.

Samenwerking met klanten

De afgelopen jaren heeft hij gewerkt voor zowel profit als non-profit organisaties, meestal als lid van het management team en de laatste jaren als directeur.

Hij werkte samen met klanten als: Centraal Beheer Achmea (programma manager), AXA Nederland (online marketeer), Avéro Achmea (online marketeer), Atradius (online marketing manager), Freo (projectleider herlancering), De Efteling (online marketing manager), Alliander (projectleider), LeasIT (projectleider online marketing), Philips (directeur online marketing), TomTom (global social media manager), Auping (online marketing manager) en Verus (projectleider).

Ewout zet nu zijn ervaring in voor de klanten van Upstream. Hij is gericht op realisatie trajecten vanuit de online strategie en digitale transformatie. Hij houdt workshops en presentaties en geeft tijdelijk leiding aan online teams en projecten.

Initiatiefnemer, organisator en kennisdeler

Ewout vind het belangrijk om kennis en ervaring te delen met anderen. Dat deed hij als blogger bij MarketingFacts, Saristos en Onedaycompany. Als bestuurslid heeft hij gewerkt bij het NIMA en als administrator bij online ondernemers platform HigherLevel.

Sinds 2016 is hij initiatiefnemer en voorzitter van de stichting Digital Wednesday. Deze stichting organiseert events voor digital professionals, waarin ze kennismaken met innovaties die mogelijkheden bieden voor digital marketing.

Terug naar boven