Blog:

Online Publishing: Content vs Community

door Marco Derksen op

Online Publishing: Content vs Community

Het ziet er naar uit dat ik voorlopig nog niet klaar ben met Google Zeitgeist Europe 2008. Ook de paneldiscussie onder leiding van Danny Rimer over online uitgeven is meer dan de moeite waard om te bekijken. Aan het woord komen achtereenvolgens Mattias Cohler (Facebook), Ramu Yalamanchi (hi5), Stefan von Holtzbrinck (Verlagsgruppe Georg von Holtzbrinck GmbH) en William Lewis (Telegraph Media Group). Als eerste is Mattias Cohler aan het woord, op dat moment nog VP of Product Management bij Facebook (hij heeft inmiddels Facebook verlaten). Vervolgens is het woord aan Ramu Yalamanchi, oprichter en CEO van het voor ons veel minder bekende hi5. Toch is dit sociale netwerk in veel landen (vooral Spaanstalige), het meest populaire sociale netwerk. Zowel Facebook als hi5 zijn nieuwe vormen van (online) uitgeven waarbij niet de content maar de community (en de tools) centraal staan en de gebruikers zelf de content maken. Stefan von Holtzbrinck en William Lewis komen van een traditionele uitgever waar content centraal staat. Toch geven beide heren aan dat ook bij traditionele uitgevers het community-aspect steeds belangrijker wordt.

Ik was vooral onder de indruk van Stefan von Holtzbrinck, president en voorzitter van de Holtzbrinck Group (o.a. BOL.com in Nederland). Von Holtzbrinck behoort tot

2 reacties

Beantwoord

Scilogs heeft nu ook een Nederlandstalig platform opgetrokken door eos magazine. Komen aan bod:
Weetlogs – Wetenschap
Breinlogs – Psychologie en Hersenonderzoek
Ruimtelogs – Ruimtevaart en Deeltjesfysica

Beantwoord

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Marco Derksen is onderdeel van

Laatste blogs

Bekijk alle blogs (1415)
Contact