Blog:

Online Communities in Business

door Marco Derksen op

Online Communities in Business

Voordat Arthur Andersen was betrokken bij het Enron-schandaal hebben ze in 1999 een onderzoeksrapport Online Communities in Business (pdf) gepubliceerd. Voor het onderzoek zijn 15 verschillende online communities bestudeerd, varierend van intranet-based corporate communities en B2B communities tot hobby-communities. De kritische succesfactoren voor online communities uit het rapport van Anderen:
  1. Invest in the means, not the end.
  2. Focus relentlessly on the needs of the members.
  3. Resist the temptation to control.
  4. Don’t assume the community will become self-sustaining.
  5. Consider environmental factors.
  6. Extend community-building beyond the discussion space.
  7. Seek out and support members who take on informal roles.

Scott Burkett geeft op basis van het onderzoeksrapport een aantal aanvullende suggesties:

  1. Follow the 7 principles laid out above (even though the results of the Andersen study were published in 1999, they ring true even today).
  2. Give your members a way to communicate openly.
  3. Strive for “mass stickyness” in the form of the targeted “killer app”.
  4. “Collaboration” should be an over-arching theme.
  5. Establish a captivating backstory.
  6. Foster a sense of trust.
  7. Mitigate security and privacy concerns.
  8. Facilitate “relationship conversions” whenever possible (online-to-offline, offline-to-online).
  9. Be persistent, but don’t force things.
  10. Don’t be afraid to reinvent yourself from time to time.
  11. Don’t toss out those ideas that don’t initially work!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Marco Derksen is onderdeel van

Laatste blogs

Bekijk alle blogs (1315)
Contact