NOS geeft kijker regie in handen tijdens OS 2010
(…) Nu de eerste dag er op zit, kunnen we een eerste voorzichtige balans opmaken. En die is positief. Het oorspronkelijke uitgangspunt van onze website, dat we vooral het on-demand aanbod wilden uitbreiden in de verwachting dat veel mensen ’s ochtends terug zouden willen kijken, blijkt ook inderdaad zo te werken.
En ook de nieuwe features (sms-alerts, per rit terug kunnen kijken bij het schaatsen, hogere bitrates van de livestreams, smooth streaming experiment) werken allemaal. Natuurlijk moeten er de komende dagen nog best een paar puntjes op de i, maar voorlopig mogen we niet klagen.
De statistieken van de Olympische website van de NOS over de afgelopen 24 uur (1 etmaal in Vancouver) zijn als volgt:
– 325.000 unieke bezoekers
– 612.000 bekeken on-demand video’s
– 320.000 gestarte livestreams
– Meest gelezen verhaal: ‘Georgische rodelaar overlijdt na crash‘ met 80 duizend pageviews
– Meest bekeken video: ‘De crash van koemaritasjvili‘ werd 115 duizend keer bekeken. (…)
Eerder deze week vroeg ik Roeland Stekelenburg wat de belangrijkste nieuwe ontwikkelingen zijn op de website voor de Olypische Spelen. Naast technische verbeteringen zoals de eerder genoemde hogere bitrate livestreams biedt NOS een hogere bitrate in de on-demand omgeving, meer on-demand aanbod, nieuwe fullscreen interfaces, nieuwe videoplayers, realtime data, experimenteert het met smooth streaming en biedt NOS nu ook Twitter-integratie, een speciale snowboard omgeving met mogelijk tot comments op de tijdlijn van on-demand video (link?) en rss-feeds per sporter en per sport.
NOS laat hiermee opnieuw zien dat het (samen met o.a. VPRO) voorop loopt vwb innovatie in nieuwe media. Complimenten!
2 reacties
De Olympische website van de NOS wordt oa onder de aandacht gebracht via radio- en tv spots:
http://nos.nl/os2010/video/135258-volg-de-winterspelen-op-nosnl.html
Battle of the screens:
http://www.flickr.com/photos/marketingfacts/4357617238/