NIMA Master Class: social media monitoring & webcare

door Arne Keuning op

NIMA Master Class: social media monitoring & webcare

NIMA organiseert op 12 september 2014 i.s.m. Marketingfacts een NIMA Master Class: social media monitoring & webcare.  Vijf experts met praktijkervaring delen hun kennis en ervaring gedurende deze interactieve dag over social media monitoring en de toepassingen daarvan. 

Het monitoren van berichten op social media, blogs, fora en andere online bronnen is een steeds belangrijk aspect van online marketing. Je ziet als marketeer hoe klanten, influencers en anderen over je producten, diensten en je merk praten.  Monitoring is vandaag de dag noodzakelijk als het gaat om reputatiemanagement en het (online) uitvoeren van klantenservice. Daarnaast verschaft monitoring waardevolle inzichten die helpen nieuwe producten en diensten te ontwikkelen of bestaande te verbeteren.

Reisorganisatie KRAS vertaalde bijvoorbeeld vragen van single reizigers op hun Facebookpagina in een „Vakantieprikbord”. Het webcareteam van KRAS gaf deze vragen door aan de productmanager en marketeer. Gezamenlijk werd een specifieke behoefte van single reizigers om voorafgaand aan de reis ‘kennis’ met elkaar te maken via Facebook mogelijk gemaakt.

Interactie met klanten is zichtbaar is op de facebookwall of twittertijdlijn van je organisatie. Door deze transparantie verkrampen sommige organisaties op het gebied van interactie. Echter bieden deze online dialogen juist kansen voor realtime marketing. Elke 1-op-1-conversatie heeft vele meelezers en die baseren hun aankoopbeslissing steeds meer op meningen en reviews van anderen.

Social media monitoring is de basis voor inzichten en toepassingen als marktonderzoek, merk- en campagnemonitoring, online klantenservice (webcare) en concurrentieanalyse.

Op 12 september 2014 organiseert NIMA i.s.m. Marketingfacts de NIMA Master Class social media monitoring & webcare. Laat je inspireren en informeren door Jaap van Zessen (Buzzcapture), Bart Elissen (ANWB), Ilse Duijn (HvA), Menno Urbanus (R2 Research) en Arne Keuning (Upstream), vijf experts met praktijkervaring en kennis van social media monitoring en webcare.

Bezoekers van de website Upstream kunnen via NIMA ledentarief deelnemen aan de sessie. Je hoeft dus geen NIMA lid te worden en wel met korting deelnemen. Kosten zijn € 395 p.p. en aanmelden kan via de NIMA-website of door het sturen van een mail naar NIMA.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Arne Keuning is onderdeel van

Laatste blogs

Bekijk alle blogs (1315)
Contact