Blog:

Nieuwe Media @ HAN (6)

door Marco Derksen op

Nieuwe Media @ HAN (6)

Vanmorgen alweer het zesde college Nieuwe Media aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen gegeven. Ik begin inmiddels de jongens van de helpdesk al aardig te kennen. Iedere week ben ik er wel even voor wat kabeltjes, een laptop of dit keer voor een poging om mijn laptop toegang te geven tot het draadloos netwerk. Ik krijg er tegenwoordig al koffie en dropjes aangeboden, dus dat gaat helemaal goed ;-) Vandaag het eerste college uit een reeks waarin we dieper zijn ingaan op de (online) middelenmix. Welke middelen zet je in voor welke doelstellingen? Geen eenvoudige vraag want we worden immers overspoeld met steeds meer nieuwe mogelijkheden.

Welke middelen zet je in voor welke doelstellingen?
Vandaag hebben we ons vooral gericht op online pr en dan in het bijzonder op weblogs en word-of-mouth marketing. Begrippen als weblogs en RSS zijn wellicht bekend, maar waarom zijn het zulke krachtige middelen? Welke rol spelen ze in word-of-mouth marketing? Wat zijn de kansen en bedreigingen voor bedrijven en instellingen?

Een aantal best practices die ik via internet had willen laten zien (en nu deels via powerpoint kort heb genoemd):

Volgende keer duiken we in de andere online middelen zoals zoekmachine marketing, e-mailmarketing, viral marketing en uiteraard de good old display advertising waar met name online video een steeds grotere rol speelt.

To be continued

10 reacties

Nog vergeten toe te voegen het voorbeeld dat Aljo gaf, ie. Brood met muisjes van Albert Heijn?

Wie kent er nog meer van dit soort voorbeelden waarbij internet (blogs, fora) een belangrijke rol hebben gespeeld bij de verspreiding van nieuws, slechte of goede berichtgeving over merken, etc?

Beantwoord

Beantwoord

Inderdaad een goed voorbeeld waarbij nieuwe media (in dit geval AD en Geenstijl met ingestuurde video) een belangrijke rol hebben gespeeld!

Beantwoord

Beantwoord

Profielfoto
Koen Roumen op schreef:

Offtopic: “Grappig” dat jij wel geholpen wordt (zelfs met koffie) bij de Helpdesk, een student met een niet-HAN notebook krijgt een trap onder z’n kont en mag ’t zelf uitzoeken. 😉

Beantwoord

@koen: tja, verschil moet er zijn! Wellicht kwam het omdat ze ook even met mijn nieuwe HP Compaq mochten spelen. En zeg nu eerlijk, wie wil dat nu niet? 😉

Beantwoord

Beantwoord

Beantwoord

Zeer interessante stof. Kan ik niet een college langs komen? 🙂

Ik denk zelfs dan online mond-tot-mond reclame in sommige gevallen een viral marketing vorm aanneemt. Is het niet zo dat mond-tot-mond reclame ook een soort van viral is?

Ik heb hier ook wat over geschreven op mijn weblog. Ik ben benieuwd wat jullie daarvan vinden.

Beantwoord

Profielfoto
Aljo op schreef:

@Marco: gelukkig verschillen meningen. Ik zal je het eerstvolgende college een demootje geven van Leopard… Wie het laatst smiled, smiled het best! 😉

Beantwoord

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Marco Derksen is onderdeel van

Laatste blogs

Bekijk alle blogs (1262)
Contact