Blog:

Nieuwe Media @ HAN (14)

door Marco Derksen op

Nieuwe Media @ HAN (14)

Vandaag het laatste college Nieuwe Media waarin we kort terugblikken op het afgelopen half jaar en nog een aantal openstaande vragen behandelen (o.a. hoe interactieve media inzetten in geintegreerde campagnes).

Vwb geintegreerde campagnes zijn we uitgegaan van het convergentiemodel van John de Mol:
[quote][i](…) Aan de voorkant heb je een groot free-air tv-station, dat massa genereert. Dat zie ik als een soort fuik waar de vissen in zwemmen. De eerste magneet is een groot, populair programma waar een miljoen mensen naar kijken, en dat krijgt een steeds verdere versmalling, waarin je steeds gerichter met mensen met een diepgaander interesse gaat communiceren. Aan het eind van die fuik zit een-op-een communicatie, via de gsm, via internet of wat dan ook. (…)[/i][/quote]
Wie is je doelgroep, waar zit je doelgroep en hoe bereik je de doelgroep en hoe convergeer je deze vervolgens waarbij push steeds minder effectief is. In het college zijn diverse voorbeelden van goede (en minder goede) campagnes besproken. De meeste van deze voorbeelden zijn gevonden via:

Als afsluiting en ter inspiratie hebben de studenten Most Contagious 2007 (pdf) meegekregen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Marco Derksen is onderdeel van

Laatste blogs

Bekijk alle blogs (1415)
Contact