Blog:

Nieuwe marktonderzoekmethode via weblogs

door Marco Derksen op

Nieuwe marktonderzoekmethode via weblogs

Nog maar net terug van vakantie en de eerste spinoff van Upstream is gelanceerd. RM Interactive, Upstream en Blogo.nl hebben onder de naam Blogresearch een nieuwe marktonderzoekmethode via weblogs in de markt gezet. Blogresearch is het eerste initiatief in Nederland dat bij haar onderzoeksmethode primair gebruikt maakt van weblogs.

Weblogs zijn een afspiegeling van de veranderende maatschappij. De Nederlander wordt mondiger, eist transparantie, wil dat er geluisterd wordt naar hem of haar en vindt dat bedrijven en instellingen zich kwetsbaarder moeten opstellen. Al deze ontwikkelingen sluiten perfect aan bij de eigenschappen van weblogs. Weblogs vormen daarom een uitstekende informatiebron, over de veranderende consument.

Blogresearch gebruikt weblogs als marktonderzoeksinstrument en kent de spelregels van de Blogcultuur en de Nederlandse Blogosfeer. Blogresearch weet exact welke weblogs ingezet kunnen worden voor bepaalde onderzoeken en monitort en rapporteert ook de resultaten.

Zoals eerder aangegeven, Blogresearch is ontwikkeld door drie bedrijven die hun kennis, ervaring en netwerk bundelen om marktonderzoek en weblogs te combineren. Het gaat daarbij om RM Interactive, Upstream en Blogo.nl.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Marco Derksen is onderdeel van

Laatste blogs

Bekijk alle blogs (1415)
Contact