Blog:

Mijn beste vrienden

door Marco Derksen op

Mijn beste vrienden

Deze week was ik te gast bij een klantsessie van Q-go. Een informele en inspirerende middag op een mooie plek aan aan de Noordwal van het IJ in Amsterdam Noord. Een van de sprekers was Peter Eikelboom van Ohra die zijn presentatie over klantrelaties afsloot met een prachtige column van Joost Steins Bisschop getiteld 'Mijn beste vrienden':

Ik heb een radiozender op het internet. Hij heet Pandora. Ik heb Pandora vorige week verteld wie mijn favoriete artiest is en toen ging hij voor mij op zoek. De internetradio ging spelen, nummers van mijn artiest maar ook zangers waarvan Pandora aannam dat ik er misschien wel interesse in zou hebben. Bij ieder nummer kan ik aangeven of ik gelukkig ben met de suggestie, middels een icoontje duim omhoog of duim omlaag. Ik gebruik Pandora nu ruim een week, heb een aantal prachtige nummers die ik nog niet kende gekocht bij iTunes (99 dollarcent) en heb inmiddels acht kanalen opgevoed. Afhankelijk van mijn stemming en omgeving zet ik een van die kanalen aan. Pandora luistert en heeft smaak, het is een vriend geworden.

Amazon, het klassieke Amazon, is ook een vriend. De luisterende boekwinkel. iTunes, de luisterende platenzaak. Allemaal vrienden.

Ik heb een bank in de echte wereld. De bank ziet precies wat ik doe, aan wie ik geld overmaak en van wie ik geld krijg. Met die informatie gaat de bank prudent om. Zo prudent dat de mensen van de bank niets van mij lijken te weten. Bovendien heeft de bank blijkbaar een programma waardoor accountmanagers regelmatig van standplaats wisselen. Job rotation is leuk voor de accountmanagers, maar niet voor de klanten. Gemiddeld eens per twee jaar moet ik op kennismakingsgesprek. Ik ben er mee gestopt. De bank is geen vriend, want hij luistert zo slecht.

Deze column van Joost Steins Bisschop is eerder gepubliceerd in Het Financieele Dagblad.

2 reacties

Profielfoto
dick op schreef:

Mooi getypeerd van Steins Bisschop! De banken kunnen het zich met recht aantrekken.

Beantwoord

Profielfoto
VicKuP op schreef:

Een radicale innovatie, in mijn ogen, is het binnen de online banking applicatie toevoegen van de mogelijkheid om als klant je uitgaven te kunnen rubriceren. Zodat je per kostenpost (die je zelf kan aanmaken) aangeeft welke uitgaven daaronder vallen. Met als doel dat de klant elk moment op de hoogte is van zijn cashflow, deze met de vorige maand kan vergelijken, patronen kan leren herkennen en ontdekken waar bespaard kan worden. Dat is pas toegevoegde waarde die nog geen bank biedt!

Beantwoord

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Marco Derksen is onderdeel van

Laatste blogs

Bekijk alle blogs (1415)
Contact