Blog:

Me the media

door Marco Derksen op

Me the media

Als de uitvinding van de drukpers de eerste mediarevolutie betekende in de geschiedenis van de mensheid, dan was de komst van radio en TV de tweede en staan we nu aan het begin van de derde wereldwijde revolutie op dit terrein. Dankzij de digitalisering van beeld en geluid, de ontwikkeling van computer, internet en (mobiele) telefoon, en vooral dankzij de combinatie van dat alles, is het anno 2008 de consument die aan de knoppen zit. De massamedia maken plaats voor een mediamassa en het individu wordt leidend. Vandaag is Me the Media gelanceerd, een boek (en film) over het verleden, heden en toekomst van de derde mediarevolutie. Het schetst een toekomst van hyperindividualisering in een hypercompetitieve webeconomie. Auteurs zijn Jaap Bloem, Sander Duivestein en Menno van Doorn (die een korte introductie heeft geschreven op Frankwatching) van ViNT. Zie verder de discussie op Marketingfacts en Me the Media.

2 reacties

Beantwoord

Vooral de laatste minuten van de video zijn erg interessant waar het meer gaat over de emotionele kant en zelfexpressie op het web.

Ben benieuwd naar het boek

Beantwoord

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Marco Derksen is onderdeel van

Laatste blogs

Bekijk alle blogs (1262)
Contact