Blog:

Community Marketingfacts 10 jaar

door Marloes van Willigenburg op

Community Marketingfacts 10 jaar

In tien jaar tijd is Marketingfacts uitgegroeid van een hobby tot toonaangevend online marketingplatform.
marketingfacts 10 jaar

10 jaar best practices verzamelen

Tien jaar geleden richtte Marco Derksen Marketingfacts op. Niet met de ambitie een groot marketingblog te worden maar omdat hij zelf behoefte had aan een verzameling best practices.

Conversatie met je community

In deze Top Names blikt hij met Erwin Blom en Roeland Stekelenburg terug op de hoogtepunten en de flops en kijkt hij vooruit naar de marketing van de toekomst die met een goed verhaal begint en in samenwerking eindigt. Marco vertelt dat de sleutel van online marketing in goede content ligt, die je via conversatie met je community naar samenwerkingen leidt.

“Marketing begint met een goed verhaal dat leidt tot samenwerking.

Marco Derksen over 10 jaar Marketingfacts. Lees ook meer over de platformen en communities die door Upstream in de loop van de jaren zijn opgezet.

1 reactie

Profielfoto
Jonathan Marks op schreef:

Just wanted to congratulate you on the 10th anniversary of Marketingfacts and on the interview you gave to Fast Moving Targets. You made some very powerful points.

Effective marketing is indeed all about digital storytelling and leveraging that to trigger a conversation in Dutch society and beyond.

I admire the considered approach you have taken to building the business. It started with understanding the market. You anticipated that marketers needed to understand what social media was doing to change the conversations in society.

From that you’ve tested which business models work, continually adapting from real lessons learned and not being afraid to take calculated risks. This approach looks very similar to the Lean Start Up approach now propagated by Steve Blank and others. Except that you did it intuitively and have a 5 year start on the rest!

I believe the biggest contribution you have made is to find and set standards, experiment and then professionalize.

Marketingfacts was one of the first blogs to realise the value of curation. You found the balance between input from the audience and content driven by an experienced editorial team. Many traditional broadcasters and publications are still struggling with that balance.

Success in the next 10 years. I’m sure Marketing Facts will blossom into even greater things…

Jonathan Marks
Director of Critical Distance

(a guild of Digital Storytellers)

Beantwoord

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Marloes van Willigenburg is onderdeel van

Laatste blogs

Bekijk alle blogs (1406)
Contact